חברת הסטארט אפ Cordio Medical מאור יהודה, המספקת פלטפורמה מובילה בשוק לעיבוד דיבור בתחום הרפואי, השלימה גיוס בהיקף של 18 מיליון דולר בסבב C. את הסבב הובילו Ceros Capital Markets, חטיבת ההשקעות הבנקאית של Ceros Financial Services המתמקדת בהשקעות מוקדמות בחברות טכנולוגיות רפואיות וקרן ההון סיכון פרגרין. החברה מתכננת להתחיל בפעילות מכירות ושיווק בארה"ב בתחילת 2024 לאחר קבלת אישור סופי מה-FDA.

מערכת HearO שפיתחה החברה מהווה פתרון ייחודי ופורץ דרך שהופך כל סמארטפון למכשיר בתקן רפואי המנטר התדרדרות בקרב חולי אי ספיקת לב בזמן אמת. אפליקציית הסמארטפון מריצה אלגוריתמים המותאמים אישית לכל מטופל המאפשרים זיהוי מוקדם של הצטברות נוזלים כתוצאה מאי ספיקת לב ובכך עתידה להפחית אשפוזים עתידיים. המערכת קולטת דגימת קול של המטופל מהסמארטפון שלו ומערכת HearO, מנתחת את התוצאות.

ההון שגויס ישמש לבניית שותפויות עם מוסדות רפואיים ואקדמיים וגיוס צוות מכירות. פעילויות הקמעונאות וההפצה של הגרסאות הנוכחיות והעתידיות של HearO יתבצעו בישראל ובאיחוד האירופי.

Cordio, שהחלה את דרכה בחממת אינסנטיב באריאל, מעסיקה כיום 22 עובדים באור יהודה ומתכננת להכפיל את גודלה. החברה הוקמה על ידי פרופ' חיים לוטן, לשעבר הקרדיולוג הראשי של בית החולים הדסה, ביחד עם קרן הון הסיכון פרגרין, לאחר שפרגרין זיהתה דרישה לפתרון קל לשימוש למעקב אחרי חולי אי ספיקת לב – המחלה הכרונית הנפוצה בעולם. פרגרין תומכת בחברה מהקמתה ברמה האסטרטגית, הפיננסית והתפעולית.

"למעלה מ-6 מיליון אמריקאים סובלים מאי ספיקת לב, שהיא אחת התופעות הרפואיות השכיחות והיקרות ביותר בארה"ב", מסר תמיר טל, מנכ"ל Cordio Medical. "גיוס ההון יאפשר לנו להתייצב בחזית עולם הטכנולוגיה הרפואית כחלוצה ברורה בתחום של טכנולוגיות לניתוח דיבור לצורך ניטור אי ספיקת לב. הטכנולוגיה שלנו לניטור מרחוק של מצב אי ספיקת הלב תצמצם את שיעור התמותה והוצאות הבריאות ותשפר את איכות החיים של מטופלים".

איל ליפשיץ, שותף בפרגרין ונצ'רס, שמכהן כיו"ר  Cordio Medical ומלווה את החברה מהקמתה: "HearO הוא מכשיר דיגיטלי רפואי שהופך סמארטפון רגיל לכלי אבחון אישי מדויק שיסייע למיליונים ברחבי העולם הסובלים מאי ספיקת לב – והוא מגובה במודל עסקי איתן. חווינו מסע מרגש עם הצוות הנפלא של Cordio Medical ואנו מצפים להמשך הצמיחה של החברה".

"חידושים חלוציים בטכנולוגיות רפואיות פתחו את הדלתות לטיפולים מותאמים אישית באמצעות חלופות חדשניות לניטור וטיפול. הטכנולוגיה של Cordio Medical, המונגשת באמצעות אפליקציית סמארטפון נוחה לשימוש, מביאה את הטיפול הרפואי לרמה חדשה באמצעות מכשיר לא פולשני ראשון מסוגו בתקן רפואי לניטור מחלות לב כרוניות", מסר מרק גולדוואסר, מנכ"ל Ceros Financial Services.

פרגרין ונצ'רס נוסדה ב-2001 על ידי האחים איל ובועז ליפשיץ, יזמים סדרתיים שעוסקים בהקמת חברות סטארט-אפ מתחילת שנות ה- 90. בין תחומי ההשקעה הבולטים של פרגרין: פארמה, מכשור רפואי ורפואה דיגיטלית. עד כה רשמה החברה כמה מהאקזיטים הגדולים בתעשייה, ביניהם: Valtech, Neovasc, CartiHeal, CardioValve ו-Eximo Medical.