לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים שכשלו לאסדרת שוק המטבעות הדיגיטליים מבוססי מערכות מוצפנות (קריפטו), החליטה לשכת רואי החשבון בראשות הנשיא חן שרייבר על הקמת ועדת מומחים ציבורית.

בראש הוועדה יעמוד עופר מלכה, מחלוצי תעשיית ההייטק ובעבר מנכ"ל משרד התחבורה. עוד בוועדה, עו"ד יהודה שפר, ששימש כמשנה לפרקליט המדינה וד"ר מילי פרי, מנהלת המרכז למצוינות בתחום הבלוקצ'יין של הלשכה לטכנולוגיות מידע.

עוד חברים בוועדה פרופ' עדי אייל, ד"ר רמי ששון, ד"ר ארי אחיעז, ד"ר הדר ז'בוטינסקי ורו"ח אדוה יגואר־גל. לבד ממומחים מהשוק הפיננסי הפרטי, בוועדה אין נציגים של הרגולציה כמו משרד המשפטים, האוצר, רשות ניירות ערך או בנק ישראל.

מטרת הוועדה כפי שנוסחה על ידי נשיא הלשכה היא להציע אסדרה שתגשים שלוש מטרות: הגנה על ציבור המשקיעים, קידום פעילות הוגנת בשוק בדומה לאפיקי השקעה נוספים במשק, לרבות בהיבטי מיסוי, וניצול מיטבי של האפשרויות הגלומות בשוק בישראל.

נושא המטבעות הדיגיטליים מעורר עניין רב במערכת הפיננסית. למרות זאת הרגולטורים ובראשם בנק ישראל עדיין לא הגיעו להסדרת העניין ולא הוצאו הנחיות למערכת הבנקאית. אף שמדובר בוועדה ציבורית המלצותיה אינן מחייבות את הרגולטורים באוצר ובבנק ישראל.

שרייבר מסר ל"מעריב": "האירועים האחרונים בשוק, מחדדים את הצורך הבוער באסדרת התחום".