אורי, סגן מפקד יחידת 8200, נשא הבוקר (רביעי) נאום במהלך בשבוע הסייבר השנתי בהובלת המרכז למחקר סייבר באוניברסיטת ת"א, מערך הסייבר הלאומי, משרד הכלכלה ומשרד החוץ. בראשית דבריו, הקצין ציין כי "זוהי ההופעה הפומבית הרשמית הראשונה של 8200, זאת למרות שמזה כבר כמה עשרות שנים אנחנו מהווים חלק ניכר ממערך ההגנה והמודיעין של ישראל והמשימה שלנו היא איסוף מודיעין על איומים מכריעים על ישראל".

"ידוע לכל שאנחנו מהווים שחקן מרכזי בתחום הסייבר בישראל ומעבדים את המידע באמצעות כלים שפותחו אצלנו. המידע שאנו מקבלים מגיע ממקורות שונים משותפים, ובעיקר בזכות פעולה אקטיבית במרחב הסייבר אל מול רשתות יעד ותשתיות ארגוני טרור", הדגיש, "אנחנו חיים בסביבה קשה, וזה מצריך מאיתנו לעבוד קשה, בסביבה דינמית ואינטנסיבית, שמספקת אתגרים חדשים מדי יום. כשאנחנו מצליחים אנחנו מצילים חיים. כשאנחנו נכשלים זה הופך לבעיה גדולה עבור האומה שלנו".

הוא סיפק מידע על פעילות היחידה, וציין כי היא מהווה חלק מרכזי במערך המודיעין וההגנה של ישראל. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם היחידות האחרות, כאשר סיכול איומי סייבר הוא חלק מרכזי בפעילות שלנו", הדגיש סגן מפקד יחידת 8200, "מטרתנו היא להשיג עליונות על התוקף, להצליח לזהות אותו ולפעול כדי לשלול את יכולותיו. כך לעיתים אנו גם מוצאים קורבנות מחוץ לישראל ואז אנו יוצרים קשר עם סוכניות אחרות אם צריך". לדבריו, אנו עושים זאת גם באופן עצמאי וגם על ידי שיתוף פעולה עם התעשייה וסוכנויות אחרות, באמצעות יישום ושימוש בכלים שפיתחנו, 8200 לא תנוח עד שהאיום יוסר.

אורי חשף כי היחידה סיכלה לפני מספר שנים "ניסיון להשתלט על מערכות המים הקריטיות של ישראל, ולרעיל אותן. במקרה אחר, זיהינו גם כי יריב מסוים תקף את ישראל ותוך כדי זיהינו שאותו תוקף ניסה גם לכוון לתחנות כוח בארה"ב". לדבריו, במקרה זה, מדובר היה באינדיקציה הראשונה להתקפה זו. "את האיום הזה הצלחנו למנוע באמצעות שיתוף פעולה הדוק עם השותפים האמריקאים שלנו. הישגים כאלו הם שגורמים לחיילים שלנו להיות גאים בעבודתם ב-8200", ציין. 

"רוב מה שאנחנו עושים חסוי, ואנחנו פועלים על מנת למנוע איומי סייבר נגד ישראל ומבטיחים שישראל תישאר מעצמה מובילה בתחום הטכנולוגיה והסייבר באזורנו", סיכם, "בתוך המרחב הזה, יש לנו אחריות על אתיקה, מוסר וערכים ואנו לוקחים אותה ברצינות רבה, תוך שמירת מחויבות לערכים הדמוקרטיים שלנו, לנורמות במרחב הסייבר, ולחברה הישראלית וזו הסיבה העיקרית שאני עומד פה היום".