הכנסת ה־24 התפזרה אתמול. בעוד 123 יום יעמדו המפלגות לגזר דינו של הבוחר, ואז יתברר אם תיפול הכרעה בין הגושים או שישראל תיגרר למערכת בחירות שישיות ברציפות. סקר פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר עבור "מעריב סופהשבוע", נערך לאחר הודעת הפרישה של נפתלי בנט והעברת הנהגת ימינה לידי איילת שקד.

מהסקר עולה כי ימינה בראשות שקד תזכה בבחירות ל־4 מנדטים, ואם היא תיתן את קולותיה לגוש נתניהו - הוא יוכל להגיע ל־63 מושבים בכנסת הבאה ולשוב למעון ראש הממשלה בבלפור. על פי הסקר, לו הבחירות לכנסת ה־25 היו נערכות היום, מפלגת הליכוד בראשות נתניהו הייתה זוכה ב־34 מנדטים, בדיוק כמו בסקר הקודם. יש עתיד בראשות ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, מטפסת מ־21 מנדטים בסקר הקודם ל־22 בנוכחי.

הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', עם השותף איתמר בן גביר, שבה לנתון דו־ספרתי ומקבלת בסקר 10 מנדטים לעומת 9 בקודם. כחול לבן בראשות בני גנץ, שמכוון להקמת ממשלת אחדות בראשותו לאחר הבחירות, עולה במנדט ומקבלת 9. גם ש"ס מתחזקת במנדט אחד ל־8.

יציבות רושמות יהדות התורה – 7, והרשימה המשותפת – 6. לעומת זאת מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי, שהתאכזבה קשות מכך שחוק הדגל שלה, חוק המטרו, לא אושר בכנסת, רושמת ירידה של מנדט ומקבלת בסקר 6 מנדטים. תקווה חדשה בראשות גדעון סער מתחזקת ל־5 מנדטים ומתרחקת מאחוז החסימה לאחר תקופה ארוכה של 4 בלבד, אבל מוקדם לדעת אם מדובר במגמה. 5 מנדטים נרשמים גם לזכות ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן.

שר המשפטים גדעון סער (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)
שר המשפטים גדעון סער (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

את מפת המנדטים סוגרות ימינה בראשות איילת שקד, שמקבלת כאמור 4 מנדטים, נתון זהה לזה של ימינה בראשות בנט בסקר הקודם. גם רע"ם בראשות מנסור עבאס נותרת עם 4 מנדטים. הבשורה הרעה לגוש השמאל היא שובה של מרצ אל מתחת לקו האדום. מרצ מקבלת בסקר הנוכחי 2.2%, לאחר שבסקר הקודם קבלה 4 מנדטים.

תמונת הגושים היא זו: גוש נתניהו 59 מנדטים, גוש לפיד כולל ימינה 55 מנדטים, כשבתווך הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים. ירידת מרצ אל מתחת לאחוז החסימה משנה את תוצאת הגושים ומקנה יתרון לגוש המפלגות התומכות בנתניהו. כאשר מצרפים את ימינה בראשות איילת שקד לגוש המפלגות התומכות בנתניהו, הוא מגיע לרוב של 63 מושבים בכנסת הבאה.

הסקר נערך ב־29־30 ביוני 2022 בהשתתפתו 593 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, 511 יהודים ו־82 ערבים. איסוף הנתונים נעשה באמצעות הפאנל האינטרנטי של Panel4All. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.2%.