כלי תקשורת בטורקיה פרסמו הבוקר (שישי) פרטים חדשים על המתקפה האיראנית שסוכלה נגד ישראלים באיסטנבול, ודיווחו כי היעד המיועד של חוליית הטרור האיראנית הוא יוסף לוי ספרי, הקונסול הכללי של ישראל באיסטנבול, שחולץ על ידי הרשויות ונשלח בחזרה לישראל במבצע "כמו מהסרטים".

על פי הדיווחים, הסוכנים האיראנים שהו באותו מלון בו שהו לוי ספרי ושותפו רוני גולדברג. החוליה האיראנית נתפסה על חם ברגע האחרון", נמסר.

כמו כן דווח, כי שבעה מתוך שמונת החשודים הובאו בפני שופט במטרה להאריך את מעצרם. 

יוסף לוי ספרי (צילום: ללא קרדיט)
יוסף לוי ספרי (צילום: ללא קרדיט)

לפני כשבוע חשף המודיעין הטורקי כי הצליח לסכל ניסיון חטיפה ופגיעה בשגריר ישראלי לשעבר ובאשתו שהתארחו במלון ברובע ביוגלו, בסמוך לאזור העיר העתיקה.

המשטרה וארגון הביון הלאומי של טורקיה ביצעו מבצע מעצרים נרחב במהלכו נעצרו כעשרה חשודים, ביניהם משתפי פעולה מקומיים, במלון ובשלושה בתים נפרדים במחוז בייליקדוזו, כ-15 ק"מ ממרכז העיר, ובמלון 'דה סול איסטנבול', המצוי במרחק חמישה ק"מ מהקונסוליה האיראנית.

במהלך המבצע נתפסו מסמכים רבים, חומרים דיגיטליים, משתיקי קול ואקדחים. מפרטים ראשונים עלה כי הם תכננו גם לחטוף ולתקוף דיפלומטים ישראלים וקבוצות תיירים באיסטנבול. על פי הדיווח, המוסד איתר ישראלים שהיו על הכוונת והטיס אותם במטוס פרטי בחזרה לישראל.