קטנג'י בראון ג'קסון (51) הושבעה במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) לשופטת בביהמ"ש העליון של ארה"ב ובזאת נכנסה לדפי ההיסטוריה כאישה השחורה הראשונה המכהנת בתפקיד. בהצהרה שנתנה אמרה ג'קסון: "בלב שלם, אני מקבלת על עצמי את האחריות לתמוך ולהגן על חוקת ארצות הברית, ולרדוף צדק". ג'קסון תחליף את השופט סטיבן ברייר לאחר כהונה של כ-27 שנים. 

הנשיא ג'ו ביידן, שמינה את ג'קסון אך לא נכח במהלך השבעתה בשל נסיעתו לפסגות ה-G7 ונאט"ו באירופה, מסר בהצהרה אתמול כי "השבעתה ההיסטורית מייצגת צעד קדימה עבור האומה שלנו, ועבור כל הנערות השחורות הצעירות שרואות את עצמן משתקפות כעת בבית המשפט העליון שלנו, ולכולנו כאמריקאים".

ג'קסון מצטרפת לביהמ"ש העליון בתקופה מתוחה למדי, כאשר השופטים עומדים בפני ביקורת ציבורית קשה, בין היתר בשל הפסיקה בנושא ההפלות, שמבטלת את פסיקת "רו נגד ווייד" משנת 1973 המתירה את הזכות להפלות, וקובעת כי ההליך עלול להפוך לבלתי חוקי בחלק ממדינות ארה"ב.

בחודש אפריל אושרה ג'קסון ברוב של 53 - 47 על ידי חברי הסנאט, לאחר סדרה של דיונים שנויים במחלוקת, בהם הרפובליקנים ניסו לטעון כי היא "רכה מידי" והדמוקרטים מנגד שיבחו את היכולת השיפוטית שלה. במהלך שימוע האישור, היא נשבעה אמונים להיות הוגנת ולפעול ללא משוא פנים בהכרעת החוק.