מספר ימים לאחר העדות של עוזרת של ראש סגל הבית הלבן בתקופת הנשיא דונלד טראמפ בפני ועדת הקונגרס שחוקרת את ההתפרעויות בגבעת הקפיטול בוושינגטון, שני מקורות בשירות החשאי סיפרו היום (שבת) לרשת CNN כי טראמפ דרש בכעס להגיע לקפיטול בזמן המהומות  ותקף את גורמי הביטחון שסירבו לבקשתו. 

המקורות טענו כי שמעו על התקרית מפי מספר סוכנים ומפי נהג רכב השטח הנשיאותי. עובד ותיק בשירות החשאי אמר ל-CNN כי טראמפ תואר כ"תובעני" לאחר שאמר: "אני פאקינג נשיא ארה"ב, אתה לא יכול להגיד לי מה לעשות". 

לדבריו, סוכנים בבית הלבן סיפרו על התקפי הזעם של טראמפ. "לא רק צלחות", אמר בהתייחסות לעדות של עוזרת של ראש סגל הבית הלבן כי ראתה קטשופ על הקיר וצלחת חרסינה מנופצת על רצפת חדר האוכל בבית הלבן לאחר שטראמפ השליך את ארוחת הצהריים שלו על הקיר לאחר ששמע על כך שהתובע הכללי דאז, וויליאם בר, אמר לכלי תקשורת שלא הייתה הונאה בבחירות 2020.

ההסתערות על בניין הקפיטול (צילום: רויטרס)
ההסתערות על בניין הקפיטול (צילום: רויטרס)

כזכור, על פי עדותה של קסידי הצ'ינסון, ששימשה עוזרת של ראש הסגל, מארק מדוז, טראמפ ניסה להשתלט על ההגה של הלימוזינה שלו ודרש מהמאבטחים שלו לאפשר לו להצטרף לתומכיו שהסתערו על גבעת הקפיטול בוושינגטון. "אף אחד לא מכחיש שהנשיא רצה ללכת לקפיטול", אמרה הנציגה הדמוקרטית זואי לופגרן בראיון ל-CNN.

אולם ובשונה מעדותה, הגורמים בשירות החשאי סייגו את דבריה שטענה כי שמעה שטראמפ ניסה לחנוק את הנהג ואמרו כי "הוא כאילו זינק קדימה. לא היה ברור אם הוא באמת יצר מגע פיזי, אבל יכול להיות שהוא עשה את זה".

לפי הצ'ינסון, טראמפ גם רצה לצמצם את צעדי האבטחה בעצרת שהתקיימה בוושינגטון לפני ההסתערות, וזאת על אף שהיה מידע כי בין הנוכחים יש גם מי שנושאים נשק חם. "הייתי נוכחת באזור של שיחה שבה שמעתי את הנשיא אומר משהו בסגנון 'לא מזיז לי אם יש להם כלי נשק. הם לא פה כדי לפגוע בי. תעיפו את המגנומטרים'", שחזרה. 

קסידי הצ'ינסון (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
קסידי הצ'ינסון (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)

 מיק מולבאני, ששימש ראש סגל הבית הלבן לפני מדוז, הביע תמיכה בעדותה של הצ'ינסון. "אני משער שלפני שכל זה ייגמר, נשמע עדויות מאורנטו, אנגל ומדוז. זה חומר נפיץ", אמר. "אם קסידי ממציאה את זה, הם יצטרכו להגיד את זה. אם היא לא, הם יצטרכו לאמת. אני מכיר אותה. אני לא חושב שהיא משקרת".