ועדת הבחירות המרכזית החלה בהיערכות מואצת לקראת הבחירות לכנסת ה־25, שיתקיימו ב־1 בנובמבר. בשלב הראשון החלה הוועדה לאתר מבנים עבור 20 מטות בחירות אזוריים שיפעלו ברחבי הארץ, וכן לגייס מערך של כאלף עובדים.

מנכ"לית הוועדה עו"ד אורלי עדס מסרה כי גם הפעם יושם דגש מיוחד על הבטחת מערכות המידע של ועדת הבחירות מפני מתקפות סייבר. הוועדה, בראשות שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, תפרסם היום את לוח הזמנים המעודכן לקראת הבחירות הקרובות. מלו"ז הבחירות עולה כי מועד הגשת הרשימות המתמודדות בבחירות הוא 14־15 בספטמבר, הימים ה־47 וה־48 לפני יום הבחירות.

אורלי עדס (צילום: ועדת הבחירות המרכזית)
אורלי עדס (צילום: ועדת הבחירות המרכזית)

עד אז יצטרכו כל המפלגות לסיים את כל החיבורים והאחודים, ולהשלים את תהליכי הפריימריז, הבחירות הפנימיות והרכבת הרשימות לכנסת. מלו"ז הבחירות עולה עוד כי המועד האחרון להגשת בקשות לפסילות רשימות ומועמדים הוא ב־21־22 בספטמבר. גם השנה, כמו בבחירות הקודמות, צפויות בקשות של מפלגות ימין לפסול את הרשימה המשותפת ורע"ם.

לקראת הבחירות לכנסת ה־24 הגישה מפלגת עוצמה יהודית בראשות ח"כ איתמר בן גביר בקשות לפסילת מועמדותה של הרשימה המשותפת – חד"ש, תע"ל ובל"ד, וכן של רשימת רע"ם בראשות מנסור עבאס.

כמו כן, הציונות הדתית ומעוזיה סגל דרשו לפסול את מועמדותה של ח"כ אבתיסאם מראענה (העבודה). מליאת ועדת הבחירות המרכזית דחתה בשעתו את כל בקשות הפסילה, למעט ההחלטה לפסול את מועמדותה של ח"כ מראענה - אולם בית המשפט העליון שינה את ההחלטה.