מכירים את הרגע הזה לפני התחלה של מירוץ מכוניות? שומעים את רעש המנוע של כל רכב, רואים את הבחור עם דגל המשבצות שחור-לבן הענק ויודעים שכל העסק עומד להתפוצץ בתוך שנייה? אז ככה אני מרגיש כל פעם שרואים את בר ב"אח הגדול". לא צריך את טליה שתדליק אותה, בשבועות שחלפו מאז הכניסה לבית, בר כבר אגרה מספיק דלק על ההיסטוריה המשותפת של אליאב-טליה כדי לחסוך כמה אלפי שקלים בחודש עכשיו כשהמחירים עלו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

זה פשוט מדהים לראות איך בר מצליחה להגיע מ-0 ל-100 בתוך שניה ברגע שטליה בפריים. עוד יותר מדהים לראות איך דווקא ילד שצעיר ממנה ב-10 שנים מבין שסיפור על זוג שמגיע לזוג אחר במסעדה ומציע לו הרפתקה הוא רק סיפור על עוד חוויה שצוברים לאורך החיים ולא ניסיון חיסול.

אליאב נפגע, ובצדק, כי הוא בסך הכל היה קורבן של הנסיבות באותו הרגע, אבל הוא לא ידע שהגרוע מכל עוד עתיד לפניו. במהלך שיחת השלמה (בפעם המי יודע כמה), בר מבקשת ממנו לא לדבר בכלל "עם חלק מהאנשים בבית", כשברור לכולם שהיא מתכוונת ליחידה שמאיימת על מקומה. 

נידונו לריב ולהשלים כל העונה? בר ואליאב (צילום: צילום מסך רשת 13)
נידונו לריב ולהשלים כל העונה? בר ואליאב (צילום: צילום מסך רשת 13)

אבל בר לא לבד בקשר הזה וחשוב להדגיש שגם אליאב אחראי לא פחות ממנה לבעייתיות במצב. הבן אדם לא מצליח לשחרר מטליה עד הסוף, או במילים שלו "הסיפור הזה לא יגמר". הוא יודע שהוא עם בר, הוא יודע שבה הוא בחר כשותפה למסע כרגע וזה חשוב, אבל הוא לא מצליח להביא את עצמו להשאיר את העבר בעבר ולתת לעצמו את האפשרות לפתח משהו אמיתי עם בר. לרוע מזלו, נראה כי טליה נמצאת באותו המצב כמוהו.

אם כבר הגענו לטליה, מישהו חייב להגיד לה שלהמשיך במסרים סותרים עם אופק ושרון לא יעשה טוב לאף אחד. אין פסול בלשים למישהו רגע ברקס, לשקף לו שלמחוות הרומנטיות שלו אין אופק אמיתי. אם צריך, גם לקחת רגע אוויר ולהתרחק כדי לעזור לבן אדם רגע לעבד את המחשבה והרגש ולתכנן מסלול מחדש. בטח ובטח אל תמשיכי לקפוץ איתו למיטה, לצחקק ולפרטט. זה לא מועיל לדבר מלבד טיפוח הפנטזיה שלו שלעולם לא תצא לפועל.

בין לבין, בפרק של אתמול התרחש רגע קסום ומרגש. דניאל ואילנה ראו את מצוקתו של שחף בבית, את הבדידות והגעגוע שלו לכלב לוקי והכינו לו מיני-לוקי שיהיה לו קרוב לעין וקרוב ללב. בין כל הצעקות והדרמות של הבית, שתי הדקות האלו היו אולי רגע האנושות הכי טהור שראה בית האח הגדול מזה הרבה זמן. תודה לאל על רגעים כאלו.

קרוב לעין, קרוב ללב – שחף ומיני – לואי ברגע אינטימי (צילום: צילום מסך רשת 13)
קרוב לעין, קרוב ללב – שחף ומיני – לואי ברגע אינטימי (צילום: צילום מסך רשת 13)

ומרגע של טוהר לרגע של מרמרה – לא יודע אם שמתם לב, בפעם היחידה שדיאן ונתנאל יצאו מהבועה שלהם, מפלס הטונים עלה בבית פעם נוספת והכל בגלל ששחף, רחמנא ליצלן, הסכים עם אליאב שצריך להביא גם קצת סילאן כדי לעשות שמח באוכל. היופי בכל העניין הוא ששחף מיצה את השיח אחרי שתי שניות, אבל נתנאל ודיאן עוד התמרמרו עליו דקות ארוכות בבריכה, כשרק המגבות נשארו להם כקהל.

עוד רגע חשוב שהתרחש בפרק היה ההתפרצות של שרין על קאזם, דינה וריוואה. לשרין נמאס שדינה עוקצת אותה על רקע רגשותיה לאופק ומסרבת לעבור על זה לסדר היום. על פניו, נראה מאוד פשוט פשוט לקום ולצעוק על מי שפוגע בך, אבל כשמדובר באנשים הכי קרובים אליך בבית זה ממש לא מובן מאליו. שרין מפחדת להישאר בלי השלושה הכי קרובים אליה, אבל עדיין מעמידה אותם במקומם ומסמנת קו אדום בוהק וברור. זה אולי נדמה כמו משהו קטן, אבל נדרשת לא מעט תעצומת נפש כדי להחליט על מהלך שכזה.

והייתה גם הדחה: בפעם השנייה ברציפות מרינה נשארת שבורת לב בבית ומוכיחה כמה היא הנשמה הכי גדולה שנמצאת כרגע בתוך הווילה. דיאנה, שנכנסה לבית עם אחותה, יוצאת הפעם לבדה ותיאלץ להמשיך לתמוך באילנה מבחוץ. לצערי, למעט רגעים ספורים לא הצלחתי לראות בדיאנה את האינדיבידואל וכל הזמן תפסתי אותה כחלק מהצמד יחד עם אחותה. אולי יציאתה מהבית תהווה בשורה דווקא עבור אילנה, שתוכל לצאת לדרך חדשה בבית ולככב.