שבוע לאחר הפרסום ב"ניו יורק טיימס" על החלטת הממשל האיראני לעצור את הגנרל עלי נאסירי בחשד לריגול לטובת ישראל, פורסמה קלטת שבה מכחיש הגנרל האיראני את הדיווח.

הסוכנות הידיעות האיראנית "האוזה", שקשורה למשמרות המהפכה, פרסמה שלשום קובץ אודיו תחת הכותרת "השקר של ה'ניו יורק טיימס' נחשף".

נאסירי ששוחח עם כתב "האוזה", הכחיש את ההאשמות שהוא ריגל לטובת ישראל וכי הוא נעצר על ידי הממשל בטהרן. הוא תיאר את הטענות נגדו כשמועות המופצות על ידי יריבי המשטר האיראני ושל משמרות המהפכה. בדבריו, נאסירי תקף את "המשטר הציוני, שהוא משטר מדומה ודינו להיהרס".

בנושא נוסף: על פי הדיווחים בסוף השבוע, שני פיצוצים מסתוריים התרחשו בבסיס מאליק אשתאר של משמרות המהפכה בדרום טהרן. לא נמסר על נפגעים.

ערוץ איראן אינטרנשיונל, המשתייך לגורמים מהאופוזיציה באיראן, טען כי מי שעומד מאחורי הפיצוצים הוא ארגון מתנגדי משטר בשם מ.אי.סי. מנגד, אתרים המקורבים למשמרות המהפכה טענו כי ישראל עומדת מאחורי הפיצוצים.

בתוך כך, תמונות לוויין חדשות שפורסמו בימים האחרונים מגלות כי איראן בונה ספינת מלחמה חדשה שנועדה לשגר טילים. הספינה החדשה שנבנית במיצר הורמוז במפרץ הפרסי שוכנת סמוך לספינת מלחמה נוספת בשם "השהיד סולימאני". התמונות פורסמו על ידי מכון המחקר הצבאי העצמאי האמריקאי יו. אס. אן. אי.

זאת ועוד: לאחר שסבב שיחות הגרעין בקטאר הסתיים בפיצוץ, סיפר גורם המעורה בפרטים לסוכנות בלומברג כי המאמצים לחידוש השיחות יחודשו כנראה לאחר ביקורו הקרוב של הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן באזור. שר החוץ האיראני טען כי מדינתו נחושה להמשיך את המו"מ' "עד שיושג הסכם המבוסס על ריאליזם".