ראש הממשלה יאיר לפיד קיים היום (ראשון) את ישיבת הממשלה הראשונה בניהולו, ימים ספורים לאחר שנכנס רשמית לתפקיד. "בחודשים הקרובים, המטרה שלנו, של כל השולחן הזה, היא לנהל את הממשלה כאילו אין מערכת בחירות. אזרחי ישראל זכאים לממשלה מתפקדת בכל רגע נתון. זו הציפייה מאיתנו, זו הציפייה שלי מחבריי השרים", הדגיש בראשית דבריו. 

"משבר החינוך לא יכול לחכות. תקציבים לבתי חולים אי אפשר לדחות. האיראנים, חמאס והחיזבאללה לא מחכים. אנחנו צריכים לפעול מולם בכל הזירות, בכל רגע נתון, וזה בדיוק מה שנעשה", הוסיף. בהמשך הזכיר את יירוט כלי הטיס של חיזבאללה, שניסו לפגוע באסדת כריש, ואמר: "צה״ל יירט אתמול, שלושה כלי טייס בלתי מאוישים עוינים שניסו לפגוע בתשתיות ישראליות במים הכלכליים של ישראל. חיזבאללה ממשיך בדרך הטרור ופוגע ביכולת של לבנון להגיע להסכם על הגבול הימי. ישראל תמשיך להגן על עצמה, על אזרחיה ונכסיה".

רה"מ הוסיף: "הממשלה הזו תמשיך לפעול לטובת האזרחים בדיוק כפי שעשתה כל השנה האחרונה. אנחנו נביא החלטות, אנחנו נוציא לפועל מהלכים, אנחנו נמשיך לחזק את עוצמתה הכלכלית, המדינית והביטחונית של מדינת ישראל".

נפתלי בנט, יאיר לפיד (צילום: רויטרס)
נפתלי בנט, יאיר לפיד (צילום: רויטרס)

בתוך כך, הישיבה נערכה כ-25 דקות בלבד. השרים העריכו כי הסיבה לכך היא שראש הממשלה הנכנס רצה להימנע מהדלפות וחיכוכים מיותרים בישיבתו הראשונה. 

במהלך הישיבה, הרכב ועדת השרים לענייני שירות הביטחון הכללי ידון בתיקון החלטת הממשלה מיום ה-27 ליוני 2021 ויקבע כי ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט יכהן כחבר בוועדת שרים לענייני שירות הביטחון הכללי לאחר שכהונתו של השר מתן כהנא פקעה ב-15 במאי.

בנוסף דנה הממשלה בשדרוג והקמת מרכז הדרכה וחינוך במוזיאון אסירי המחתרות ירושלים, באישור מינוי סגן שר במשרד ראש הממשלה, בהעברת האחריות הביטוחית בתחום מכשירי שיקום וניידות מן המדינה לקופות החולים, בתוכנית לקידום הפיתוח בתת הקרקע, בהכרזה על אסונות טבע לפי חוק פיצוי נפגעי אסון טבע וכן בהקמת מרכז חישובים אקלימי לאומי ועדכון בסיס הידע המדעי בדבר שינוי האקלים.

בנוסף, לפיד צפוי להמריא ביום שלישי הקרוב לביקור מדיני בפריז, במהלכו ייפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. את המשך השבוע הוא יחלק בין תל-אביב לירושלים.