נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בן ה-69, לעג למנהיגי מדינות המערב לאחר ש"התבדחו על חשבונו" בשבוע שעבר. בפגישת מנהיגי מדינות ה-G7, בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה, לעג לתמונתו המוכרת של מנהיג הקרמלין, רכוב על סוס כשהוא בלי חולצה.

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, התלוצץ על כך שמנהיגי המערב צריכים לחקות את תמונת "העירום החלקי" של פוטין. אך תגובתו של נשיא רוסיה הייתה חדה למדי: " אם מנהיגי המערב היו מצטלמים בלי חולצה זה היה מגעיל".

ולדימיר פוטין, התמונה המפורסמת (צילום: Getty images)
ולדימיר פוטין, התמונה המפורסמת (צילום: Getty images)

בן ה-69 אמר את הדברים במסגרת פסגת מנהיגי מדינות באשגבאט, בירת טורקמניסטן. הוא לעג לאויביו ואמר לכתבים: "אני לא יודע עד כמה הם התכוונו להתפשט, מעל או מתחת למותניים, אבל אני בטוח שבכל מקרה זה יהיה מחזה מגעיל למראה".

בוריס ג'ונסון סירב להגיב להערותיו של פוטין כשנשאל לגביהן בפסגת נאט"ו במדריד. במקום זאת, הוא ענה: "היה עליו לחשוב על ההשלכות של מעשיו הברבריים, לפני שהפלישה לאוקראינה פגעה במערב כולו".

בוריס ג'ונסון (צילום: רויטרס)
בוריס ג'ונסון (צילום: רויטרס)

הנשיא הרוסי שלא התרגש מהערותיהם של המנהיגים האחרים מהעולם, העביר להם מסר בריאותי והמליץ להם לקחת אותו בשתי ידיים: "יש להפסיק את ההתמכרות לאלכוהול והרגלים רעים אחרים, לעשות תרגילים גופניים ולעסוק בספורט באופן קבוע".