צבי יחזקאלי, ראש הדסק לענייני ערבים ב'חדשות 13', התראיין הבוקר (ראשון) אצל אראל סג"ל בתכניתו ב-103FM על היירוט של כלי טיס של חיזבאללה שעשו דרכם לאסדת כריש על ידי צה"ל, וציין שחיזבאאלה רצה להיות הראשון שבא ואומר שאסדת הגז הזו לא תהיה שקטה: "אל תשכחו שלפני כמה חודשים, כשהאסדה הזו עשתה כבר את הדרך שלה בים, חיזבאללה אמר שזה העניין של ממשלת לבנון, זה לא שלנו, שממשלת לבנון תטפל בזה והכול בסדר, והנה פתאום זה קורה. למה? כי הבוס האמיתי של נסראללה הם האיראנים, והאיראנים לא יוותרו וגם נסראללה לא יוותר".

עוד הוסיף יחזקאלי כי "לבנון היא מדינה ממוטטת, יש שעתיים חשמל ביום. כמעט ולא קיימת. יש לי אדם שאני מתכתב איתו והוא מלבנון והוא אומר לי שאפילו הלבנונים שסבלו כל כך הרבה מלחמות אזרחים ועוד דברים, עדיין מופתעים מהמצב שיש להם היום, על כך שהמדינה משותקת, על זה שאין כמעט כלום לקנות בסופרים, ממש שיתוק מלא. נסראללה בעצם רוצה להיות בעל הבית של הסיפור הזה וכל האירוע הזה של הגז, 'אני רוצה להיות הראשון להרתיע', ושימו לב שהוא עשה את זה מאוד יפה כי ישראל לא הגיבה, והוא הראשון שייכתב על שמו שהוא שלח שלושה מל"טים, אגב לא חמושים". 

לשאלה האם זה קונה את ליבו של האזרח הלבנוני, השיב יחזקאלי בשלילה: "זה לא עושה רושם על הלבנונים, ולא על אף אחד, דבר אחד זה עושה – עושה את נסראללה כפרוקסי היעיל ביותר של איראן. אתמול הייתה הדלפת בלון ניסוי. הוא רצה לראות איך אתה מתנהג. ועצם זה שלא התנהגת כאילו האירוע הזה הוא חמור, אני חושב שכבר תהיה לך בעיה ביום שהוא כן ישלח מל"ט חמוש כי אתה זה שלא רוצה מלחמה". 

לעצם הטענה שאירוע כזה יכול לדרדר את כל המזרח התיכון לתוך מלחמה כוללת, אמר העיתונאי שהמציאות בלבנון היא של כוח הצומח בתוך מדינה ממוטטת: "לבנון היא מדינה שבפנטזיה שלה חולמת שגם לה יש איזו באר גז שתהפוך אותה לעשירה ותוציא אותה מהמצב, ומי שומר על זה? נסראללה. ביום חמישי, הם עשו טקס של הנוער של חזבאללה למען המפקד העליון חמינאי, אלפים ועשרות אלפים של נערים בלבנון אומרים תודה לאיראן", אמר, "זה הסיפור. מה שאיראן יודעת לעשות הכי הרבה – למוטט מדינה ולהשאיר את הפרוקסי חי, נושם, חזק, שיום מן הימים, הוא כבר אומר לך, 'אני אעשה לך בעיות, לא רק על אסדת הגז, לא רק על הגדר, לא רק על העמדות, על כל מערך הטילים שיש בתוכי ולך תשבור את הראש אחר כך'". 

לשאלה האם ישראל לא משחקת לידיו של חיזבאללה בזה שאנחנו מקדישים הרבה תשומת לב ל-"תעלולי היח"צ האלה", יחזקאלי נטה להסכים: "יכול להיות. בינתיים מה שאני רואה בעיתונים זה איך סיכלנו ואיך יירטנו והכול יפה. זה די דומה לחמאס, כשחמאס יורה, מה כולם אומרים פה, הפרשנים הצבאיים? 'חמאס לא רוצה עימות'. אני דווקא חושב שחמאס רוצה עימות וגם חיזבאללה רוצה עימות נמוך עצימות".

בתוך כך, אמר יחזקאלי ש"חיזבאללה נכנס לסיפור הזה של הכטב"מים בהנחה ברורה שישראל ממולכדת בתגובה שלה ושיירשם לזכותו שהוא ירה את הכטב"מים. אל תשכחו שהוא תמיד שש אלי קרב וסומך על הצד האחראי הישראלי שלא רוצה ללכת לקרב ואנחנו פחות רוצים ממנו את המלחמה".

לשאלה מדוע בכל זאת הארגון שומר על לבנון מחוץ ל-"קטטות האלה", על ידי כך לדוגמא שלא יורים מהגבול של לבנון, אלא מהגבול הסורי, ולא תוקפים חיילי צה"ל על הגדר, ענה הפרשן: "אני מסכים איתך, הם מורתעים בהקשר הזה, אבל הם יודעים שיש להם עדיין תחום שהם יכולים לשחק בו. תראו את האנרגיה של איראן, היא חוטפת השכם וערב כל מיני פיצוצים מוזרים. איפה איראן יכולה לנקום? סוריה ולבנון ואולי בתימן, ולכן שם, אנחנו צריכים לשים עין, אין מה לעשות. הוא יגביר את זה".

לנושא ראש ממשלת ישראל החדש יאיר לפיד ויחסו לפלסטינים, יחזקאלי אמר ש"כל מי שהוא לא נתניהו משמח את הרשות הפלסטינית. גם בנט אז שימח אותם לצורך העניין וגם לפיד שימח אותם, אבל לדעתי מי שהכי משמח אותם זה שר הביטחון גנץ. יש החייאה ישראלית של הרשות הפלסטינית. 'זה אינטרס ישראלי של הצבא', כך הם אומרים, 'להחיות את הרשות הפלסטינית ולחזק אותה'. אני חושב שהם טועים". 

לשאלה מה לפיד אמר בחדרים סגורים שהם (הפלסטינים) רוצים שהוא יממש עכשיו, ענה: "בחדרים סגורים זה מה שהוא אמר לחוסיין א-שייח' בבית שלו בפגישה וזה אומר, בגדול, המתווים הרגילים - מיוזמת ז'נבה ועד להצעת אולמרט, מבחינתם, גם בביקור של ביידן, שתי מדינות לשני עמים חוזר ממש עכשיו למרכז הזירה. הלך טראמפ, הלך בנט, נגמר הסיפור הזה, הם רוצים לקבע את זה".