פיזורה של הכנסת ה־24 בשבוע שעבר הוא עוד אבן דרך בהידרדרות של המדינה. פעם הייתה לנו את היכולת המופלאה להניח בצד את כל המחלוקות והשנאות, להתלכד בשעות קשות וליצור כאן סולידריות חברתית ולאומית שסייעה לנו להתמודד עם צרות רבות; אלא שזו תופעה שהיום אפשר לדבר עליה בערגה ובצער, כשנוכחים לראות מה מתרחש בקודש הקודשים, בכנסת ישראל: מפלגות וחברי כנסת מצביעים נגד העם ונגד חוקים קריטיים חשובים מאין כמוהם לעתיד העם והמדינה, בלי קשר לדעה פוליטית או עמדה לאומית, העיקר למנוע חלילה הצלחה של היריב הפוליטי. בנוסף, השנאה והניכור שמבעבעים היום במסדרונות הכנסת גדשו את הסאה, ואת התוצאות המרות אפשר לראות ברחוב, ברשתות החברתיות, ואפילו בתקשורת.


מערכת הבחירות הקרובה רק תגביר את הגל העכור הזה של שנאה, שרוב העם מאס בו וניצב חסר אונים מולו. מאז ומעולם הייתה הפוליטיקה שלנו מלווה בוויכוחים ובמתחים, אבל לא בממדים כאלה. בעבר, גם בשעות הקשות ביותר של ערב בחירות, ידענו לסמן גבולות ולא לחצות אותם. אלא שבימינו אלה אין גבולות, אין אפילו אידיאולוגיה , העיקר זה השלטון, השררה, ובדרך לשם הכל אפשרי ומותר.


הפוליטיקה בישראל הפכה לזירה של מאבקי כוח אלימים על שליטה; בעיקר שליטה על קופת המדינה, שפירושה תקציבים, ג’ובים וכל המשתמע מכך. כשחבר כנסת מצהיר באופן ברור ופומבי ש”צריך לעלות עם 9D על בית המשפט”, יש בכך פגיעה בשלטון החוק ובמערכת המשפט.
מהיכן נובעת ההידרדרות המדאיגה הזו של הפוליטיקה בארצנו, ואיך הגענו לשפל הנורא הזה? על פניו אפשר לומר שמדובר במשבר מנהיגות; היעדר של מנהיגות ערכית, שטובת העם והמדינה ניצבת לפניה לפני הכל. כשמקבלים כאן במקום זה מנהיג תאב שלטון שערכיו המוסריים לוקים בחסר, והוא מואשם בהאשמות חמורות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, קשה לצפות למשהו אחר.


במציאות הפוליטית הנוכחית של מדינת ישראל, יועץ חכם ונבון של שונאי ישראל שפועלים להשמידה, כמו איראן למשל, שיודע לנתח ולראות את המצב נכוחה, יכול לומר להם דבר פשוט: עצרו את הדחף הזה לפגוע עכשיו בישראל, הורידו פרופיל, שמרו תקופה מסוימת על שקט. הם מסוגלים לפגוע בעצמם הרבה יותר קשה ממה שאתם חושבים ומסוגלים לעשות.