שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, התראיין הבוקר (שני) בגלצ וביקר את יו"ר ימינה, איילת שקד, מפני האפשרות שתחבור לממשלה בראשת נתניהו לאחר הבחירות. כמו כן, תקף סער את התנהלות הליכוד, לאחר הסערה שחולל חבר הכנסת מהמפלגה יואב קיש באשר להחלטה הצפויה של היועמ"שית על מינוי רמטכ"ל בתקופת בחירות.

"יש למפלגת הליכוד תוכנית גלויה לעצור את העצמאות של מוסדות אכיפת החוק", טען שר המשפטים סער, "לבטל את האיזונים והבלמים במשטר הדמוקרטי שלנו. נתניהו עומד מאחורי הדברים האלה. זה לא קשור לביקורת, זה קשור לרצון להשתלט ולהרוס את העצמאות של בית המשפט. אני לא מקבל את ההתנצלות של קיש. יש פה מהלך גלוי של איום גנגסטרי".

יואב קיש (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
יואב קיש (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

"כל אדם שיצביע לאיילת שקד יודע שהיא תלך עם נתניהו", הוסיף, "גם לפני פיזור הכנסת, היא חתרה להקמת ממשלה בראשותו. זו דעה שגויה לפי דעתי, אבל לגיטימית".

מנגד, שקד הגיבה לדברי סער ואמרה כי "אם אתה מאשים אותי בכך שהפכתי עולם למנוע הליכה לבחירות - אני מודה באשמה. אני תמיד מתנהלת באחריות כלפי המדינה שלי. הנה הכלל: בכל מצב, עם ה'קלפים' שיש, אעשה מה שהכי טוב למדינה. רק יש לי שאלה: למה אתה ניהלת משא ומתן עם אנשי נתניהו במשך מספר שבועות, אם זה כל כך מפריע לך?".

שר המשפטים גדעון סער (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)
שר המשפטים גדעון סער (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

סער הוסיף וענה לשקד: "עמדתי במבחן שאף פוליטיקאי לא עמד בו. את יודעת היטב כמי שפעלה לשכנע אותי, שסרבתי לפני כשנה להצעת גוש נתניהו לכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה. הכל - בשביל להקים את הממשלה שאת יושבת בה. גם עתה קיבלתי הצעות מפתות - וסרבתי. האם יש אדם אחד שמאמין שאת היית עומדת במבחן כזה?".

ב'תקווה חדשה' מעריכים כי רוב תומכי ימינה הנוכחיים הם מצביעים שאינם מעוניינים בחזרת נתניהו לשלטון. בכך, המתקפות בין שני הבכירים בימין המפה הפוליטית השייכים לממשלת השינוי, הן נקודת פתיחה להמשך הניסיון למשוך מצביעים נוספים בעלי עמדות זהות.

במפלגת ישראל ביתנו תקפו את שקד: "רצונה של איילת שקד לבטל את ההסדר הקיים בין ישראל לאוקראינה שמבטיח תנועה חופשית של אזרחים ללא צורך בוויזה נובע אך ורק משיקולי בחירות וקמפיין פוליטי מתוכנן. רק חבל שזה נעשה על גבי אזרחים תמימים, גם ישראליים וגם אוקראינים".