אחרי תוכניות ריאליטי אוכל רבות ששטפו את המסך בשנים האחרונות "רשת 13" תעלה הערב עם פורמט חדש - "שף מתחלף" שתנסה להתחרות על לב הצופים. הפעם לא מדובר בבשלנים צעירים שיככבו על המסך, אלא בשפים המובילים בישראל.

המסעדנים המפורסמים בישראל יחליפו תפקידים בדוקו הריאליטי החדש של רשת 13 "שף מתחלף". בכל פרק יתחלפו צמד שפים שונה, כל אחד מרקע תרבותי, אקדמי, מקצועי וקולינארי שונה, ואף גישות ניהוליות מנוגדות. השפים ישתלטו למשך 24 שעות על המסעדות אחד של השני ויובילו שינויים מהפכניים בטריטוריה לא שלהם. בתום 24 שעות כל שף יחליט האם ימשיך ליישם את השינויים של השני.

השפים שייקחו חלק בתכנית הם: שגב משה, ירון שלו (טוטו), שחף שבתאי (פופ&פופ), דוד פרנקל (פרונטו), טל כהן (סילו), דודו אלמקיאס ויוסי שיטרית (דוד ויוסף), הלל תווקולי (אנימאר) ומושיקו גמליאלי (בר 51).  

בפרק שישודר הערב יהיו אלו השף המפורסם שגב משה שאחראי על מסעדת "שגב ארט", וירון שלו, השף והבעלים של מסעדת "טוטו".  בהצצה לגולשי "מעריב אונליין" נראה שלו כשהוא מגיע למסעדה של שגב ולא מרוצה מהניהול וניקיון החלונות, ואף מתחיל להבריש את הוויטרינות בעצמו. "אני לא צריך להסביר לו מה אני רוצה, אם הוא לא הבין מה אני רוצה, פה יש בעיה, כי מה ביקשתי, בעצם? דברים שהם אלמנטריים, אלמנטריים!", אומר השף. 

הצצה לתוכנית "שף מתחלף", באדיבות רשת 13

"זה לא מסעדה, זה לא עובד ככה במסעדה. זה לא מעניין אותי האוכל שמוגש, אני לא יכול לעבוד ככה, זה לא עובד ככה", ממשיך שלו. "איפה הבעל בית? של מי המסעדה? מי המנהלים? אם הוא לא רוצה את זה שיעוף קיבינימט, הייתי שובר את העסק הזה פה עכשיו. אמורים לרצות את זה, ומי שלא רוצה את זה לא מגיע לו להיות לידי בכלל. מה הוא מפגר. אם לא רוצים אז שלא יעשו. זה לא עובד ככה. או שעוצרים את התוכנית, או שאני מקבל מנדט להביא מנהל משלי או שאני נכנס לנהל אז זה, אבל אני לא יכול לעבוד ככה כי זה לא שווה שום דבר".