נוסעים מפוחדים שהמריאו מדובאי שבאיחוד האמירויות לבריזביין שבאוסטרליה, נותרו בבהלה גדולה לאחר שגילו כי 45 דקות לאחר ההמראה, חור נפער בצדו של המטוס.

נוסעי טיסת EK430 שטסה מדובאי לבריזביין ב-1 ביולי, שמעו פיצוץ עז קצת פחות משעה לאחר ההמראה. במהלך כל שעות הטיסה, לנוסעים המודאגים לא היה מושג שהרעש הרועם הגיע מחור בגוף המטוס.

חור נפער במטוס לאחר ההמראה, הטיסה המשיכה עד ליעד, כ-14 שעות (צילום: טיקטוק)

לאחר הנחיתה, הבינו הטסים כי הרעש העוצמתי הגיע מקרע שנוצר בצדו השמאלי של המטוס. פטריק, אחד המטיילים, סיפר כי צוות הסיפון היה דרוך לאורך כל הדרך וגם הם כמו שאר הנוסעים, היו המומים למראה החור כשירדו מהטיסה. "היה רעש חזק כמו חבטה והיה אפשר להרגיש את זה דרך הרצפה", הסביר פטריק.

"צוות המטוס המשיך לתפקד כרגיל באחריות ובמסירות, ונתן לנו תחושה שהכל מתנהל כרגיל". הטייס, עמית כריס, סיפר: "לפני שנחתנו, יצרנו קשר עם מגדל הפיקוח של שדה התעופה של בריזביין, ביקשנו לנחות על מסלול אחר והזעקנו מהנדס למקום כדי שיגיע ויאבחן מהיכן הגיע הפיצוץ".

על פי החשד, התקלה נגרמה בגלל בורג רופף שהתנתק מהמטוס. בתיעוד המדאיג, ניתן לראות את המטוס לאחר שנחת בשלום למרות החור הפעור בצדו. דובר של חברת Emirates, אישר כי למטוס נגרם נזק במהלך הטיסה: "המטוס יישאר בבריזביין עד שיתוקן. בטיחות הנוסעים והצוותים תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו".