ארצות הברית הודיעה היום (שני) כי לא ניתן לקבוע בוודאות מי הרג את עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו-עאקלה בג'נין בחודש מאי האחרון. בהודעת משרד החוץ האמריקאי נאמר כי המומחים שבדקו את הקליע שפגע בעיתונאית קבעו כי היא נפצעה בצורה קשה, ומשכך הם התקשו להגיע למסקנות נחרצות באשר למקור הירי. 

ח"כ יאיר גולן שוחח עם בן כספית ורוני בר-און ב-103FM והתייחס לממצאי התחקיר: "אני לרגע לא חשבתי שחיילי צה"ל ירו בעיתונאית או בעיתונאי כלשהו במתכוון, אין חייל שרואה עיתונאי ויורה בו בכוונה ואם כן זה מישהו שצריך לשבת בכלא. מעולם לא נתקלתי במקרה כזה ואין לאף חייל סיבה לעשות זאת. היחידות שפעלו בתוך ג'נין הן היחידות הטובות בצה"ל".

שר הביטחון בני גנץ בתגובה לממצאי החקירה בדבר מותה של שירין אבו-עאקלה. קרדיט: באדיבות ניקול לסקבי, משרד הביטחון

בהמשך, התייחס לשאלה הם הוא צפוי להתמודד לראשות מפלגת מרצ מול היו"ר המכהן ניצן הורוביץ, ואמר: "שוקל, כשאחליט אודיע, מבטיח לא להסתיר את זה מעין התקשורת. לשמאל הציוני יש עתיד מזהיר, אנחנו מתחילים ממצב לא פשוט אך נצמח ונכנשע את הבוחר שהפתרון האמיתי לכישלון הימין המתמשך הוא שמאל ציוני גדול וחזק".

על איחוד בין מרצ למפלגת העבודה, הבהיר גולן כי "מרצ לא התרפקה ולא נעליים, מרצ לא תתחנן לאף אחד, נרוץ לבד בבחירות האלה, נמשיך להיות לעולם פתוחים לכל שותפות. נביא תוצאה מסוימת, נהיה מחנה גדול וצומח, זו המשימה לקראת הבחירות וזה מה שנעשה. ההתעסקות בעבר לא מקדמת אותנו".

"מערכת הבחירות תהיה נבזית"

כמו כן, התייחס ח"כ ממרצ על סערת היועצת המשפטית לממשלה ומינוי הרמטכ"ל ואמר כי "ברור זה על דעתו, זה הסגנון, זו השיטה, יש פה מערכת משומנת שלא צריך להתרגש או להיבהל ממנה. מערכת הבחירות תהיה נבזית ואלימה מילולית, מקווה שלא פיזית. אנחנו נגיע כולנו מוכנים היטב, ואחרי חימום יסודי ובכושר טוב, כדי באמת להילחם על עתידה של מדינת ישראל".

"יש שלושה מועמדים מצוינים, כל אחד מהם ראוי ולכל אחד היתרונות והחסרונות שלו, פיקדדתי על שלושתם וכולם מעולים. כוכבי מסיים ארבע שנים בקרוב, אין שום סיבה בעולם להאריך לו את הקדנציה, זה תפקיד שוחק. אם הנושא יתאפשר משפטית, נכון לקיים את החילופים במועדם", סיכם.

סייעה בהכנת האייטם: מיכל קדוש, רדיו 103fm