הערב ב"רשת 13", בפרק חדש של שנות ה-90, השכונה בטירת הכרמל חוזרת לשנת 1993 למשחק הבלתי נשכח של מוקדמות המונדיאל ישראל-צרפת. 

רגע לפני שידור הפרק, נפגשו שחקני סדרת שנות ה-90 (דניאל אסייג, אריק משעלי ועדי אלון) עם שחקני העבר של נבחרת ישראל בכדורגל שהשתתפו בניצחון (משה גלאם, אלון חרזי ואלון חזן) למשחק ראש בראש שנגמר בשיוויון ארבע. מי שהיה השופט הקשוח הוא לא אחר מפרוספר אסייג הלא הוא שלום אסייג.

לאחר המשחק סיפר דניאל אסייג ל"מעריב אונליין" על ההתרגשות לפגוש את כוכבי ילדותו, ההחלטה להוציא את דמותו של מורדי מהארון והטענות לגזענות בסדרה.

השופט פרוספר (צילום: יח''צ רשת 13)
השופט פרוספר (צילום: יח''צ רשת 13)

"לכבוד הפרק החדש שמדבר על המשחק של ישראל במוקדמות מונדיאל 1994, משחק מיתולוגי בו ישראל ניצחה את צרפת ומנעה ממנה לעלות למונדיאל, עשינו משחק של שחקני הסדרה מול שחקני העבר של הנבחרת", סיפר אסייג הצעיר. הוא הוסיף כי "בתור ילד שגדל על מכבי חיפה, מאוד שמחתי לפגוש את אלון חרזי, אלון חזן שמוביל את הנחברת שלנו ואת משה גלאם".

מה הזיכרון הכי חזק שלך מהניינטיז?
"השכונה, ה'למטה'. זה עשור שכמעט ולא היית רואה את הבית, בתור ילד הייתי יורד למטה עם חברים וחוזר כשיש חושך וזה הדבר שהכי השתנה גם".

בזכות הסדרה הצלחת להבין את אבא שלך יותר?
"הסיפורים שאנחנו עובדים עליהם, זה דברים שאני מכיר מהילדות, אבל כשכותבים את התפקיד לעומק ומשחקים אותו ואתה נמצא בנעליו אז אתה מתחבר ב-100 אחוז".

איזה תגובות אתה מקבל?
"אני מקבל המון תגובות של 'אתה מצחיק, היה פרק מצחיק', אבל התגובה הכי כיפית שאני מקבל הן כשמישהו אומר 'התרגשתי, בכיתי' זה לא משהו שאתה מצפה לראות בקומדיה זה אקסטרה שאתה מרוויח על הדרך".

גם בעונה הזו היו הרבה טענות לייצוגים גזעניים וסטריאוטיפיים בסדרה - מה תגיד למבקרים?
"אנחנו משתדלים להציג את החיים פעם, כל האווירה כולל המבטאים וקשיי התקשורת, זה חלק מההווי שאנחנו מכירים. כמובן שלכל הדמויות יש מעט הקצנה קומית לצורך הקומדיה, כדי שזה לא יהיה דוקו. אנחנו לא מכוונים לפגוע באף אחד בסדרה אלא להביא את השכונה כמו שהיא הייתה".

כוכבי נבחרת ישראל לשעבר ו''שנות ה-90'' (צילום: יח''צ רשת 13)
כוכבי נבחרת ישראל לשעבר ו''שנות ה-90'' (צילום: יח''צ רשת 13)


ספר על ההחלטה להוציא את מורדי מהארון?
"האמת שזו החלטה שהייתה באוויר עוד מזמן, כי הרגשנו שיכול להיות שנצטרך לגעת בזה ולתת למורדי את הביטוי שלו. התגובות היו מדהימות ואנשים מאוד התרגשו. אם גרמנו למישהו אחד להבין את המסר שלא מבטלים משפחה בשביל שום סיבה, זה שווה את הכול".

זה לא עניין של מה בכך לטפל בנושא של יציאה מהארון בפריים טיים - בתוכנית שהקהל שלה הוא יותר בוגר ושמרני
"אנחנו סדרה של קהל יחסית שמרני, אנשים שאוהבים את הצניעות בסדרה, ושאנחנו לא מתעסקים בדברים שאי אפשר לראות עם הילדים. דווקא בגלל זה לא לקחנו את זה למקום בעייתי והבאנו מסר של לכבד את כולם, גם כשבאים ממשפחה מסורתית, ועשינו את זה בצורה הכי רגישה שצריכה להיות".

הייתה תקווה להתייחסות מהאקדמיה לטלוויזיה השנה? אולי בכל זאת?
"האמת באופן אישי אף פעם לא עסקתי באקדמיה, אני חושב הגישה הנכונה זה כשיש פרסים זה משהו שתמיד כיף לקבל, אבל הדבר החשוב הוא הקהל. עצם זה שאני בימים אלו כותב את העונה הבא הזו ותמת לא פחות חשובה מפרס כלשהו".