"כשלון אינו סוף, אלא התחלה חדשה" - זו המנטרה של קרן הוד. המייסדת של יזמות נשים (WE), הוד נבחרה לרשימת 30 מתחת ל-30 היוקרתית של פורבס. כעת, היא מתכננת את הוועידה שלה עם הג'רוזלם פוסט כדי להביא יחד נשים וגברים עם אותה גישה וכדי לעורר השראות לרעיונות מקוריים ולחדשנות. 

כתבת הג'רוזלם הפוסט ישבה איתה לשיחה כדי ללמוד עוד על WE ומדוע היא עושה את מה שהיא עושה.

 מדוע ייסדת את WE? כ
"כשהייתי סטודנטית בבן גוריון נבחרתי להשתתף בתוכנית יזמות בחסות האוניברסיטה וגוגל. שם נחשפתי לתת-ייצוג של נשים בעולם היזמות.  כמעט כל המרצים, המנטורים, ואפילו המשתתפים בתוכנית היו גברים; הייתי אחת הנשים היחידות שם. עשיתי קצת מחקר ולמדתי שרק 8% ממייסדי הסטרט-אפ הם נשים, ושרק 2% מההון עובר לנשים. אז החלטתי לבנות פלטפורמה שתעודד יזמות נשים". 

מה WE עושה? 
"WE מעודד נשים להפוך ליזמיות בכך שהוא נותן להם את הלכים והידע להצליח, חושף בפניהן מודלים לחיקוי, ויוצר קהילה יזמית ותומכת. הפעילות העיקרית שלנו היא תוכנית היזמות במוסדות אקדמים. התוכנית מארחת מנהיגים, יזמים, מנהלים ומשקיעים החולקים מניסיונם ןמהידע שלהם. בכך שהן מצטרפות לWE, המשתתפות מפתחות כישורים במנהיגות, נטוורקינג, הצגת רעיונות, סטוריטלינג, חשיבה יצירתית, גיוס משאבים, עבודת צוות, תקשורת עסקית ועוד". 

כיצד התפתחה התוכנית מאז הקמתה בשנת 2019?

"התחלנו עם סניף אחד באוניברסיטת בן גוריון כשהייתי סטודנטית שם. כיום, יש לנו 10 סניפים בארץ ובארה"ב, כולל בהרוארד, קולומביה, ו-MIT".

יש לכן סיפורי הצלחה אמיתיים?

"יש כבר סטרט-אפים מבטיחים שנוסדו ע"י בוגרות WE. למשל, הבוגרת שלנו אור הראל היא המייסדת השותפה וסמנכ"לית שיווק של אלבי (Elvy.ai), חברה שפיתחה מטען אלחוטי לטלפון נייד המגן על המשתמש מקרינה מבלי לפגום בפונקציונליות של הטלפון. זה מאפשר למשתמשים לטעון את הטלפון שלהם ליד המיטה בצורה בטוחה יותר, כדי שיוכלו לישון טוב יותר בלילה. החברה סיימה סבב גיוס טרום-ראשוני ממשקיעים מהשורה הראשונה, והיא כעת באמצע סבב גיוס ראשוני ומתכוננת להשקה באינדיגוגו. החברה זכתה במקום ראשון בשתי קטגוריות במחנה של well4tech בארה"ב, וזכתה במקום ראשון בועידה השנתית של ASE". 

מה למדת מאז שייסדת את WE?
"שאת לא יכולה לצאת לדרך ולצפות לא להיכשל פעם או פעמיים. אם את מתחילה כשאת יודעת שתיכשלי לאורך הדרך, תהיי במקום טוב יותר. כשלון הוא פשוט שעור נוסף שמחזיר אותך למסלול להצלחה". 

מה נשאר ללמוד? 
"המון! אני לומדת מאנשים כל יום. אני גם לומדת מהטעויות שלי; זו הדרך הטובה ביותר ללמוד."  

איך נשים יכולות להפיק מעצמן את המיטב?
"
נשים צריכות להאמין בעצמן ולא לשים לעצמן מכשולים".

מה מרגש אותך במיוחד בוועידת יזמות נשים הקרובה?     
"הכינוס של יזמיות ויזמים, שבאים עם אותה גישה כדי לשמוע וללמוד מהיזמים, המשקיעים, המנהלים והמנהיגים המצליחים ביותר". 

לעוד מידע על ועידת יזמות נשים ולרכישת כרטיסים, לחצו כאן

הצטרפו אלינו: [email protected]