הפעילה החברתית וחברת הכנסת לשעבר, סתיו שפיר, השתתפה בתוכנית "הטעויות המוצלחות שלי", תוכנית ראיונות אישית ואינטימית, אחת-על-אחד, החושפת כיצד התמודדו המרואיינים עם הכישלונות הקשים וההחמצות שעיצבו את חייהם האישיים והמקצועיים, החולשות האישיות, ואיך הם ניערו עצמם אחרי פדיחות ובושות.

השיחה מתקיימת בחלל שמדמה "מאחורי קלעים" בו מובילה העיתונאית והבמאית ענת גורן את אורחיה לשיחה פתוחה ומפוכחת, מצחיקה ומרגשת. המרואיינים, דמויות מוכרות מלב העשייה בשלל תחומים (פוליטיקה, תרבות, כלכלה, תקשורת, ספורט ועוד) ייחשפו כפי שטרם נראו בעבר.

בתוכנית הראשונה סתיו שפיר מדברת על ההתרסקות של המחאה החברתית, הרצון והפחד מפני האימהות, הקריירה המפוספסת כמוזיקאית ועוד.

בהצצה לגולשי "מעריב אונליין" סיפרה שפיר על יחסיה עם שר הביטחון בני גנץ: "ניסיתי לגייס אותו לרוץ לראשות העבודה, מספר פעמים. כשפגשתי אותו, האינטואיציה שלי אמרה לי שכנראה פחות, אבל לא הקשבתי לזה".

"תראי הוא איש מאוד טוב", הוסיפה שפיר. "אני חושבת שכל המניעים שלו טובים, אני חושבת שהוא מגיע עם ערכים טובים ונכונים".

בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)

זו התחלה רעה... אבל?
"דיברתי איתו על הרבה דברים שקשורים לחברה האזרחית וראיתי שהוא עדיין נמצא מאוד בתוך... הוא עדיין בתוך המערכת הצבאית. אני חושבת שברגע שהוא יצא משם והגיע לפוליטיקה, והשם שלו הוכפש ורוטש מכל כיוון אפשרי... הוא נורא נפגע וזה גרם לו לעשות המון טעויות קריטיות, כמו להצטרף לממשלת נתניהו, שניה אחרי שהוא הבטיח שלא".

אבל הוא שרד
"אבל בפוליטיקה צריך להשפיע. יש הרבה מאוד פוליטיקאים שנמצאים שם, השאלה אם הם משפיעים".

את לא חושבת שהוא משפיע? שר הביטחון
"אני חושבת שעם האמון שהוא קיבל הוא יכול היה להשפיע יותר, הוא גם יכל להיות ראש ממשלה. הייתי רוצה שהוא יבוא לשם גם עם רוח הלחימה, שאנחנו מצפים מאנשי הצבא שלנו להיות בה".