השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית וניסים משעל ב-103FM, וכן התייחס למספר נושאים וביניהם: מצוקת כוח האדם במשטרה, הריצה בפריימריז של העבודה וכן הקריאות לריצה משותפת של מפלגתו עם מרצ.

בפתח הדיון, נטען בפני השר בר-לב כי המפכ"ל אמר שבשל המצוקה תוך שנה וחצי לא תהיה משטרה, ועל כך השיב: "לא שמעתי את הדברים האלה ואני לא יודע אם אמר את זה, אבל אם כן אז זה כמובן היה ביטוי סמלי למצב הנוכחי שבו כפי שאנחנו יודעים שלא מעט שוטרים צעירים מתפטרים מהמשטרה ולכן חייבים לבלום את זה".

"המשטרה לא הולכת וקורסת, אבל אכן הנושא המרכזי שצריך לבוא הוא חיזוק המשטרה זה בתוספת שכר לשוטרים הצעירים שמשתכרים פחות מ-10 אלף ש"ח ברוטו לחודש, הם אלו שבעיקר כאשר שנתיים שלוש עוזבים כי העבודה היא 24/7, כולל שישי שבת", הוסיף השר לביטחון פנים, "שמעתי משר האוצר ששנת 2023 צריכה להתמקד מבחינת תקציבית בשני נושאים כאשר אחד מהם הוא חיזוק משטרת ישראל. יש לנו בעיה כי אין תקציב, הוא יאושר רק ב-2023, אבל עדיין יש דרכים לעשות את המינימום הנדרש ותאמינו לי שאני עובד על זה".

לאחר מכן נשאל בר-לב האם יתמודד בפריימריז של העבודה, ואמר: "ברור, אני אתמודד ומאוד מקווה להגיע למקום גבוה ביותר".

"אציין כי אני לא בעד לעשות דברים שכבר עשינו והוכיחו את ההפך כמו חיבור עם מרצ", טען השר מהעבודה, "בסה"כ לפני שנה וחצי עשינו את זה, מפלגת העבודה בראשותו של פרץ ויחד עם מרצ התאחדו ויחד התברר אחת התופעות המוזרות שסכום החלקים יותר קטן מהשלם. כנסת קודמת היינו כל אחת מהמפלגות שרצה לבד היינו יחד 11 מנדטים ואחרי שהתחברנו ירדנו לשבעה".

"למרצ יש מקום חשוב בפוליטיקה הישראלית וגם פעם קודמת לחצו על העבודה ועל מיכאלי שנתאחד, והנה מרצ קיבלה 6 מנדטים. בואו לא נדאג למרצ, מה שחשוב שמפלגת העבודה תתחזק כי אני חושב שהוכחנו את עצמנו בשנה האחרונה", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM