המלכה אליזבת השנייה סבלה מ'אנוס הוריביליס"' ("שנה איומה" בלטינית) ב-1992. באותה שנה נשרף הארמון האהוב עליה, טירת וינדזור, בנה צ'ארלס הודיע על פרידתו מדיאנה, בתה אן ובנה אנדרו התגרשו מבני זוגם וגרושתו של אנדרו צולמה בלבוש מינימלי בחברת מאהב אמריקאי. 

שני עשורים לאחר מכן, וראש הממשלה ה-14 של הוד מלכותה, בוריס ג'ונסון, מצא את עצמו נאבק במהלך השנה הגרועה ביותר בקריירה. בהודעת וידאו בערב השנה החדשה, ג'ונסון דחק בבריטים "להפוך את 2022 לשנה טובה", אבל היו מעט רגעי חיוך מאז עבור המנהיג השמרני ו-2022 עדיין רחוקה מלהסתיים .

בחודש ינואר מנהיג הלייבור, קיר סטארמר, קרא לג'ונסון להתפטר לאחר שראש הממשלה הודה שהשתתף במסיבות והתכנסויות שונות של צוותי ממשל ושל חברי המפלגה השמרנית במהלך מגפת הקורונה ("פארטי-גייט). בנוסף לכך, משטרת המטרופולין, שסירבה לבדוק את ההאשמות עד כה, הכריזה לפתע על חקירה פלילית רשמית.

הדרמה ברחוב דאונינג עלתה מדרגה נוספת בפברואר עם התפטרותה של מונירה מירזה, ראש הלשכה המדינית של ג'ונסון ואחד מהעוזרות הקרובות והוותיקות שלו. עזיבתה של מירזה עוררה "ניקוי אורוות" של הצוות הבכיר, שכלל את ראש מערך הדוברות של ראש הממשלה ג'ק דויל, ראש הסגל דן רוזנפילד והמזכיר הפרטי הראשי מרטין ריינולדס, אולם גם זה לא עזר לבלום את גל החדשות הרעות. 

בוריס ג'ונסון (צילום: רויטרס)
בוריס ג'ונסון (צילום: רויטרס)

באפריל, הסקוטלנד יארד החל לקנוס את מי שנמצאו אשמים בהפרת חוקי הסגר. גם ג'ונוסן ואשתו נקנסו בכ-50 פאונד עקב השתתפות במסיבת יום הולדת לא חוקית בחדר הקבינט ב-2020. ג'ונסון התנצל ושילם, ונשבע שהדברים ישתנו. 

בחודש שעבר, ג'ונסון שרד את הצבעת אי האמון במפלגה השמרנית אחרי שקיבל 211 קולות, מול 148 חברי פרלמנט שהצביעו נגדו. שר החוץ לשעבר, ג'רמי האנט, שנחשב מועמד לרשת את ג'ונסון, הביע חשש כי אם ראש הממשלה יישאר בתפקידו, השמרנים יפסידו את הבחירות הבאות. ג'סי נורמן האשים כי הממשלה "נעדרת תחושת משימה" וכי "תכנון הגיוני הוחלף ברטוריקה חסרת תוכן". "אתה רק מבקש לשנות את הנושא וליצור קווי פילוג פוליטיים ותרבותיים לטובתך, כאשר הכלכלה נאבקת, האינפלציה גואה והצמיחה אנדמית לכל היותר", התריס.

הדרמה הגיעה לשיאים חדשים הערב (שלישי) לאחר ששלושה בכירים במפלגתו השמרנית התפטרו מתפקידם, כאשר ביניהם: שר האוצר, רישי סונאק, שר הבריאות, סג'יד ג'וויד וסגן יו"ר המפלגה השמרנית, בים אפולמי. עוד קודם לכן, חבר מפלגתו התפטר לאחר שנתפס צופה בפורנו בבית הנבחרים וחבר נוסף נעצר בחשד לאונס ותקיפה מינית.