ח"כ יאיר גולן הודיע היום (רביעי) כי יתמודד על ראשות מפלגת מרצ מול יו"ר המפלגה הנוכחי השר ניצן הורוביץ. "אני מכריז בזאת שאתמודד על הנהגת מרצ בבחירות הקרובות מתוך מטרה לבנות שמאל ציוני חזק וגאה הנאבק על דמותה ועתידה של מדינת ישראל", מסר במסיבת עיתונאים שכינס כדי להכריז על התמודדותו.

יאיר גולן מכריז על התמודדות לראשות מרצ לקראת הבחירות (צילום: אבישי ששוני)

גולן הוסיף: "אני מתמודד משום שאני מאמין שערכי השמאל צריכים להוביל את מדינת ישראל. אני מאמין בדמוקרטיה בשוויון בצדק חברתי ושלום. אני מאמין בחזון מדינת הלאום של העם היהודי המבצרת את ביטחון אזרחיה ומעניקה שוויון זכויות מלא לכל אחד ואחת בלי הבדלי דת מין גזע ומגדר".

"קשיים ואתגרים מעולם לא הרתיעו אותי. אני מאמין שביחד אנו מסוגלים לייצור שינוי לבנות תנופה ולגבש ביחד מפלגה שנוכל להתגאות בה. השינוי הוא הכרחי. אני מתכוון להוביל אותו בעזרת שותפות יושר ואומץ ומנהיגות שהעם הזה ראוי לה. נעשה וגם נצליח".

יאיר גולן (צילום: אבשלום ששוני)
יאיר גולן (צילום: אבשלום ששוני)

"אחרי שלושים ושמונה שנים בצה"ל, אחרי שהקדשתי את חיי לביטחון ישראל, זה הקרב הכי חשוב שלי ושל כל מי שרוצה שילדינו ונכדינו יבנו כאן את ביתם. כגודל הרגע כך גודל האחריות. אלה לא בחירות רגילות. אלה בחירות שיקבעו אם ישראל תמשיך להיות מדינה יהודית ודמוקרטית. אלה בחירות שיכריעו בין הדרך של בן גוריון לדרך של בן גביר. בין קדמה לחושך. בין צמיחה לחורבן. כגודל הסכנה כך גודל האחריות".

הוא הוסיף: "הימין המשיחי החותרים בכל הכוח לשנות את פניה של המדינה האהובה. אני נחרד. מנהיגים ששחיתותם העלובה צועקת לשמים ונחרד מיהודים שטופי שנאה וקנאות דתית שמכים את חיילי צהל ומכים ערבים רק כי הם ערבים, שמשחיתים רכוש ומצבות קבורה. זה אקט מובהק של פחדנות".

"אני מתמודד כי כבר לפני שש שנים באותו נאום משואה שהימין בחר לעוות במקום להתמודד איתו, הזהרתי מפני תהליכים אפלים שעוברים על החברה הישראלית ועל מדינת ישראל. תהליכים של לאומנות גזענות התבהמות ושחיתות. תהליכים המאפשרים לפוליטיקאים ציניים להחריד ומושחתים להפליא להסית קבוצות בתוך החברה הישראלית אחת נגד רעותה".

יאיר גולן (צילום: אבשלום ששוני)
יאיר גולן (צילום: אבשלום ששוני)

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה להכרזת גולן: "מברך את יאיר גולן על התמודדותו. מרצ מפלגה דמוקרטית, מהבודדות בזירה, ואני גאה בכך. יאיר אדם ראוי וחבר. מרצ הביאה הישגים גדולים בממשלה ושינתה מציאות יותר מכל מפלגה אחרת. לא רק בהחלפת השלטון אלא בבריאות, בסביבה, בזכויות נשים ולהט״ב. זו השליחות שלנו, ונמשיך לחזק את מרצ ואת השמאל".

ח"כ מוסי רז מסר: "אני שמח שכוחה של מרצ לא פג, ושיש בה רבבות מתפקדים שיבחרו באופן דמוקרטי מבין מספר מועמדים את מי שיוביל את המפלגה. כמו שאמר לי יוסי שריד ז"ל: "עוד נכונו למרצ עלילות".

ועדת הבחירות של מרצ צפויה להתכנס בשבועיים הקרובים ובה יוחלט על מועד פריימריז והאם הפריימריז לראשות המפלגה ולרשימה יתקיימו באותו יום או בימים נפרדים.