יאיר גולן, סגן שרת הכלכלה, הודיע הבוקר (רביעי) שיתמודד לראשות מפלגת מרצ מול ניצן הורוביץ. חברת המפלגה מיכל רוזין הגיבה להתפתחות הפוליטית במחנה השמאל בתוכניתו של אראל סג"ל ברדיו 103FM, וסיפקה תשובות באשר לזהות המנצח בפריימריז של מרצ. רוזין הודיע כי היא תומכת בהמשך כהונתו של הורוביץ, ואילו חבר כנסת אחר של המפלגה הביע דעה מנוגדת לחלוטין. אז האם שלטונו של היו"ר הורוביץ בסכנה? 

חברת הכנסת רוזין התייחסה להודעת יאיר גולן על ההתמודדות, והצהירה: "אני תומכת בהמשך הנהגתו של הורוביץ. אני חושבת שמרצ צריכה עכשיו להתעסק החוצה ולא פנימה, צריך לעשות את הליך הבחירות גם ליו"ר וגם לרשימה כמה שיותר מהר, כדי להתחיל לשכנע את הציבור".

"עיסאווי פריג' אמר שהורוביץ לא מנהיג", אמר סג"ל. רוזין הגיבה וביקרה את ההתבטאות של השר פריג': "הוא גם אמר על יאיר גולן שהוא לא מתאים. אני מאוד מצרה על כך שהוא החליט לא להתמודד הפעם, אני בחברות איתו הרבה מאוד שנים, אני חושבת שהוא תרומה גדולה למרצ. עוד ציינה רוזין כי "יש אנשים שרוצים מנהיגות שמורידה הוראות מלמעלה וכולם מיישרים קו לפיה, ויש סוג מנהיגות שהיא 'מנהיגות מאפשרת', ולדעתי המנהיגות של ניצן היא מאפשרת".

"אתם בקושי עוברים את אחוז החסימה", אמר סג"ל. "היוצא מן הכלל לא מעיד על הכלל", אמרה חברת הכנסת, "מרצ כסיעה, וגם השרים, עבדו בצורה מעולה בשנה האחרונה עד אירוע זועבי". עוד הוסיפה: "הבוחרים שלנו כועסים עלינו ובצדק. התפקיד שלי עכשיו בבחירות להוכיח להם ולהראות להם שהיוצא מן הכלל לא מעיד על הכלל, שעבדנו בשיתוף פעולה ונלחמנו על דברים".

יאיר גולן (צילום: אבשלום ששוני)
יאיר גולן (צילום: אבשלום ששוני)

מנגד, ח"כ מוסי רז הציג עמדה אחרת באשר לזהות היו"ר של המפלגה, וביקר את התנהלותו של יו"ר מפלגת מרצ הנוכחי, ניצן הורוביץ, לאחר הפרישה של עיסאווי פריג'. בתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון, 104.5FM, אמר מוסי רז: "אני לא הצבעתי עבור הורוביץ לראשות המפלגה ואני לא יודע אם אצביע עבורו או בעד מועמד אחר, גם פה עיסוואי לא חלק עליי, כיו"ר מפלגה הוא לא היה מאה אחוז אבל הייתה עקומת למידה מאוד טובה, והביא את מרצ לשישה מנדטים, כל חברי מרצ יחשבו למי להצביע כרגע".

בריאיון לבן כספית וניסים משעל ב-103FM אמר ח"כ רז כי "אני במחנה מרצ. כשאדע מי המועמדים, אף פעם לא הסתרתי את עמדתי. אני הצבעתי לתמר זנדברג ולא לניצן הורוביץ, אני חושב שהוא הביא אותנו לשישה מנדטים, לשלושה שרים בממשלה, אפשר להגיד שאלו כולנו. אני חושב שהגענו להישגים יפים, אני שמח שתהיה התמודדות, עשרות אלפי חברים יצביעו, יהיו מועמדים".

על השאלה אם הוא שוקל להתמודד בעצמו, השיב בשלילה, והוסיף: "ההבדלים בינינו לעבודה ניכרים, אנו מסכימים ללכת יחד אך לעבודה יש הנהגה שלא מעוניינת בזה. אני מאמין שעוד נתחזק".

סייעו בהכנת הכתבה: שני רומנו, מיכל קדוש 103fm