הקיץ הישראלי מתקרב לשיאו ואיתו השמש של יולי-אוגוסט שלא פוסחת על אף אחד בחופי הים היפים של ארצינו. יחד עם המוני האנשים שרצים להשתכשך בים תמצאו המון שמשיות שמנסות להגן עליהם מקרני השמש הקופחות, שהשנה יותר מתמיד- באו לתת פייט.

השנה אנחנו עדים לטרנד שכובש את כל חופי ישראל ובצדק. בקיץ 2022: שמשיות- אאוט, צילייה לים- אין.

ציליות לים בדרך כלל יגיעו מבד לייקרה גמיש ונושם במגוון צבעים והדפסים קיציים וכיפיים, עם עמוד תומך וארבעה שקי חול בקצותיהם למילוי מהיר ולהבטחת יציבות הצילייה. ציליות לים מגיעות בתוך תיק ייעודי וקומפקטי המאפשר ניוד של הצילייה בפשטות וקלילות ועם אפס סרבול – דברים שמאוד חשובים כשיוצאים לים ביום קיץ חם.

נשאלת השאלה- מה לגבי השמשיות הישנות והמוכרות? אז בלי לזלזל בשמשיות שעשו את עבודתן נאמנה במשך שנים והגנו על מאות אלפי ישראלים מהשמש תקופה ארוכה, הציליות המודרניות לים משאירות אותן מאחור בלא מעט פרמטרים קריטיים וגורמות לקהל הישראלי לבחון מחדש מה כדאי להכניס לתיק הים שלו.

אוהל ג'ירף. מילגה (צילום: מילגה)
אוהל ג'ירף. מילגה (צילום: מילגה)

על איזה הבדלים מדובר?
הגנה מהשמש: צלייה לים מספקת הגנה מרבית מהשמש פי כמה וכמה משמשיה. אחוז החסימה מן הקרינה נעמד על כ98% ולרוב החומר בו משתמשים הינו לייקרה. חומר זה בעל צפיפות טובה וכושר אלסטי מרבי ולכן יש לו את היכולת להימתח לממדים גדולים כ30% יותר מהגודל המקורי, ולייצר אזור הצללה אף גדול יותר ממה שנראה לעין. שמשיות, גדולות ככל שיהיו, בדרך כלל מספקות איזור הצללה קטן יותר ולא אחיד ואטום. לא חבל על הריב המיותר מי יזכה לשבת מתחת לשמשייה ולזכות במעט צל?

עמידות ואחסון: צילייה לים היא מוצר רב פעמי ולכן בכל עונת קיץ ניתן להשתמש בה שוב ושוב ושוב ושוב. החומר הינו עמיד ביותר ואחד היתרונות המשמעותיים בעת אחסון הצלון הינה העובדה שניתן לקפל אותו ולדחוס אותו למקומות צפופים עקב יכולת הגמישות שלו.

לעומת זאת, השימשייה מגיעה עם תמיכה של עמוד פלסטיק רוב הפעמים, פלסטיק צובר בלאי מהיר בתנאי חום ושמש ונוהג להיסדק ולהישבר בקלות.

כמו כן, שמשיות מוגבלות ביכולת האחסון שלהן ודורשות מקום רב על מנת לאחסן אותן במידה בטוחה ויעילה. גם השמשיות הכי מבוגרות ובעלות ניסיון שפגשתן כנראה יהיו בעלות בלאי והתיישנות שישפיעו על תפקודן ועל מראן. בואו נודה, אף אחד לא רוצה להיות האחד שנסחב עם שמשייה לרכב. שדרוג לציליית ים שנכנסת בצורה קלה וקומפקטית לתוך תיק אחסון  נוח לאחיזה יעשה את העבודה.

רגע לפני שאתם מוציאים את האבטיח מהמקרר ואורזים עוד מגבת, וודאו שיש לכם הגנה מהשמש ואם זו צילייה לים- מה טוב!

מאמר בחסות משרד פרסום STG.