מגמת התחלואה בקורונה בישראל נמשכת בימים אלה, כאשר מספרי החולים ממשיכים לעלות. בשל כך, פרופ' סלמאן זרקא, הזהיר היום (שלישי) כי "הגל השישי ממשיך להתפשט בארץ ויש וריאנטים חדשים של הנגיף שמתפשטים כל הזמן. בימים האחרונים דווח על וריאנט חדש בהודו ובמדינות נוספות". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"המוטציה הזו משתייכת לקבוצת האומיקרון אבל היא מדבקת יותר. אנחנו עוקבים אחרי הווריאנט הזה, אני מבקש מהציבור שנוסע לחו"ל וחוזר לארץ לעשות בדיקת PCR ולא בדיקת אנטיגן", הוסיף וביקש מהחוזרים מהודו ומדינות אפריקה לבצע בדיקת PCR "בין אם יש תסמיני תחלואה ובין אם אין תסמינים". 

בעדכון התחלואה האחרון של משרד הבריאות שפורסם אתמול עלה כי אובחנו 13,901 מאומתים חדשים. מדובר במספר החולים היומי הגבוה ביותר שנרשם בישראל מאז ה-30 במרץ, בשיאו של הגל הקודם. לפי הנתונים, מצבם של 376 חולים מוגדר קשה, מתוכם 67 במצב קריטי ו-51 מונשמים. מנגד, מקדם ההדבקה שמר על יציבות ועמד על 1.06. 

ביום ראשון האחרון, קיים ראש הממשלה יאיר לפיד חיתוך מצב בנושא הקורונה וגל התחלואה הנוכחי יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ בלשכת רה"מ בירושלים. לפיד, הורוביץ והגורמים המקצועיים הדגישו בתום הדיון כי הכלל הוא: "חיים לצד הנגיף - לצד היערכות ומוכנות". רה"מ לפיד: "שימור רמת המוכנות הוא קריטי - אנחנו נשארים עם היד על הדופק". 

עוד קודם לכן, התריע פרופ' זרקא כי "אנחנו נמצאים בתוך גל התחלואה השישי, מול העלייה במספרים שאנחנו רואים כעת. מדובר בגל תחלואה ממשפחת האומיקרון, שהכרנו בתחילת השנה הנוכחית". הוא ציין כי הגל הנוכחי "מחויב לתת הווריאנט של האומיקרון, BA.5, שהולך ומשתלט על התחלואה".

בהתייחסו לעלייה המתמשכת במספר חולי הקורונה המאושפזים כעת בבתי החולים, ולעדויות לפיהן הווריאנט החדש מדבק במיוחד, אמר: "אם רואים את האשפוזים, יש עלייה בכמות, מדברים על ווריאנט מדבק מאוד. עיקר הפגיעה היא בקרב אוכלוסייה בסיכון, אוכלוסייה מעל גיל 60, או אוכלוסייה מכל גיל עם מחלות רקע, כמו סכרת, מחלות לב, ריאה וסרטן".