העוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן, הדס קליין, המשיכה היום (רביעי) את מתן עדותה במשפטו של בנימין נתניהו. בעקבות הדברים שחשפה על דוכן העדים, שוחח עורך הדין עמית בכר, לשעבר בכיר בפרקליטות, עם ניסים משעל ובן כספית ב-103FM, על מנת לנתח את עדותה. לטענת בכר, נוכח הדברים שאמרה היום קליין בחקירה הראשית, "מצטיירת תעשייה של דרישות, זה כבר עבר את קו הספק".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

כזכור, קליין מעידה מטעם התביעה נגד יו"ר הליכוד ונגד מילצ'ן, כחלק מכתב האישום בתיק 1,000 הידוע גם כ"תיק המתנות". בתיק זה הואשם נתניהו בסעיפי מרמה והפרת אמונים בלבד, כאשר בפתח דבריו התייחס עו"ד בכר לנושא ההאשמות: "נוכח העדות של קליין, כפוף לחקירה נגדית, השאלה כאן היא האם היה צריך להגיש כתב אישום גם נגד שוחד. זה סביר, שוחד בהקשר הזה הוא שלח לחמך. אדם נותן פה, לא מתנות, לפי עדות קליין, זו תעשייה של דרישה של טובות הנאה, בסיטואציה שאדם מתמסר לדבר הזה".

הבכיר לשעבר בפרקליטות הוסיף כי איש העסקים אינו "מחולל השחיות, הוא נגרר בגועל לדבר. ואז שואלים אם רוצים ללכת עם האיש הזה לאישום של שוחד או לא. זו החלטה סבירה. אם עד היום מישהו שואל למה ואיפה הוגש כתב אישום, אני לא מכיר תובע אחד בעולם שנוכח עדות קליין לא היה מגיש כתב אישום".

"צריך כאן מצד אחד שאדם יהיה בניגוד עניינים ויפעל כך. אין קו ברור. אני חושב שבנסיבות של הכמויות שיש כאן, גם אם יופחתו, כמה שמצטייר כתעשייה של דרישות, זה כבר עבר את הקו של הספק", הדגיש עורך הדין.

לסיום, הוא התייחס לדברים שנאמרו במהלך העדות, לפיהם עו"ד של משפחת נתניהו טען כי כל עוד לא מדובר בדירה, ניתן לקבל מתנה: "אני לא מאמין שעורך דין רציני היה אומר ללקוח שלו אם מותר לו לקבל הכל חוץ מדירה. עדותה עוד לא הסתיימה, יש חקירה נגדית, נכון להיום זו עדות חזקה, שכן מקיימת את יסודות העבירה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm