סיימון קלארק, הרוכב האוסטראלי של "ישראל פרמייר טק" ניצח היום (רביעי) את השלב החמישי של הטור דה פראנס, קטע אבני שפה דרמטי - בבלגיה . זהו הנצחון הראשון של הקבוצה  הישראלית בטור דה פראנס.

הנצחון היום היה כאמור הראשון שהשיגה הקבוצה הישראלית בטור דה פראנס, בהופעה השלישית שלה במירוץ החשוב והנצפה ביותר בעולם , והיא משלימה בכך נצחונות בכל המירוצים החשובים בעולם. הנצחון הושג בשלב החמישי בטור, השלב הקשה ביותר שלו עד כה שהתנהל כולו על דרכי אבנים בבלגיה , והיווה אתגר פיסי גדול לרוכבים.
 
קלארק בן ה-35 מאוסטרליה השיג את הנצחון בסנטימטרים האחרונים של המירוץ כשהוא מסיים ראשון במאבק צמוד, וכשהוא ממש מטיל את אופניו קדימה. עבור האוסטרי מדובר בנצחון מרגש במיוחד לאור העובדה שממש עד תחילת העונה הוא נותר ללא קבוצה עד שהקבוצה הישראלית הימרה עליו.

רגע הניצחון של סיימון קלארק (צילום: ספרינט סייקינג)
רגע הניצחון של סיימון קלארק (צילום: ספרינט סייקינג)

סיימון קלארק: "לפני חצי שנה הייתי בלי קבוצה, איש לא לקח אותי עד שקיבלתי הצעה ברגע האחרון מישראל פרמייר-טק שהאמינו בי ועכשיו החזרתי לקבוצה בגדול. אני עדיין מתקשה לעכל או להאמין. זה בלתי נתפס״.

גיא ניב, שעשה היסטוריה לפני שנתיים כישראלי הראשון בטור דה פראנס: ״רגע מטורף, רגע היסטורי.אני מאושר להיות חלק מהרגע הזה אבל כל הקרדיט לרכיבה המדהימה של סיימון קלארק. כשהתקרבתי לסיום, התקשיתי להחזיק בכידון עם החתכים שנוצרו, אבל אז שמענו בקשר רדיו באוזניה, שסיימון ניצח . הרגשתי צמרמורת בכל הגוף. זה היה בלתי נתפס. אני שמח שכמי שהיה לו חלק בהיסטוריה כישראלי הראשון בטור, יש לי גם חלק קטן, להיות בהרכב הקבוצה ברגע המדהים הזה״.

סילבן אדמס מוסיף על משמעות הניצחון : ״ישראל היום על המפה ברמות בלתי נתפסות , חסרות תקדים ממש. כל העולם מדבר על ״ ישראל ישראל וישראל ״ מאז הנצחון העצום הזה. מאות מילונים צפו ברוכב של קבוצה ישראלית מנצח. בשבילי זה הכל. בשבילי , זו המשמעות החשובה ביותר של הנצחון הזה - לשים את ישראל על המפה בענק. עבורי זה רגע מזוכך של הוכחה בצדקת הדרך והאמונה. זו הסיבה שהקמנו את הקבוצה הזו - עבור רגע כזה. התוצאה שעשינו  היום היא בלתי נשכחת. זה לא סתם נצחון, זה נצחון בקטע אפי ממש, קטע בלתי נשכח
אני כבר חושב קדימה ורוצה עוד נצחון כאן ועוד הישגים".