במשך דקות ארוכות, יושבות נשים צעירות בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ ונאלצות לחוות הטרדות מיניות "מרחוק". לאחרונה עלה טרנד אמיץ וקשה לצפייה במדיה החברתית TikTok בשם "המציאות של כל בחורה", בו נשים מוטרדות מתעדות את המטריד בשעת מעשה. אי אפשר שלא להצטמרר כשמביטים בסרטונים המזעזעים שפורסמו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אחד מהתיעודים המחרידים שנחשפנו אליהם הוא של חיילת שהיתה בדרכה לבסיס. היא נסעה ברכבת ובספסל הסמוך ישב גבר שאיננה מכירה, מביט בה ונוגע בעצמו בעוד שהוא מצביע בתנועות מוזרות המופנות כלפיה לכיוון איבר המין שלו.

בוהה בחיילת ונוגע בעצמו, תיעוד מזעזע (צילום: מתוק טיקטוק, עריכה: באדיבות וואלה!)

בפוסט היא כתבה: "החלטתי לשתף. נסעתי לבסיס ופתאום עלה אדם מוזר שבזמן הנסיעה הסתכל עלי, עשה תנועות עם הידיים והשמיע קולות מוזרים. פשוט קפאתי ולא ידעתי מה לעשות. כל כך פחדתי והרגשתי שאנסו אותי עם העיניים. אני בחרדות כבר כמה שבועות, מפחדת לנסוע ולהיות לבד במקומות. אם מישהו מכיר את האיש הזה בבקשה תעזרו להתלונן עליו".

בסרטון הבא מופיע גבר יושב ברכבת כשהוא מביט ללא הפסקה בצעירה שיושבת ממולו. כשהרגישה שהיא נמצאת בסכנה, החליטה לתעד את הרגע בו נראה האיש שולח יד לאיבר מינו תוך שהוא בוהה בה במשך מספר דקות. בסרטון נכתב: "המציאות של כל בחורה. סרטון שחברה שלי, חיילת במדים שבסך הכל רצתה לחזור הביתה בשלום, שלחה לי. שימו לב לידיים שלו בסוף".

בסך הכל רצתה לחזור הביתה השלום, עוד סרטון של הטרדה מינית לאור יום בתחבורה הציבורית (צילום: מתוך טיקטוק, עריכה: באדיבות וואלה!)

תיעוד נוסף שפורסם ברשת, צולם על ידי צעירה אחרת, כשהיא יושבת באוטובוס ואדם זר מסתובב לכיוונה ובוחן אותה מכף רגל ועד ראש בבוטות. על הסרטון היא כתבה: "אישה לבדה באוטובוס בלילה והוא לא מפסיק להטריד אותך. אוטובוסים בלילה לבד לא בא בחשבון. זה כל כך עצוב".

נערה נוספת פרסמה קטעים מהשידור החי שצילמה כשהייתה בדרך חזרה הביתה באוטובוס תחת הכותרת "יום בחייה של בחורה שחוזרת מהעבודה. אל תצאו לבד בנות". בסרטון היא נשמעת שואלת אדם שהתיישב לידה: "למה אתה נוגע לי בברך?", והוא נשמע עונה "אה, סליחה". לאחר מכן היא שאלה אותו: "זה תחביב לגעת לבנות זרות בברך? אל תהיה ליידי".

הטרנד התפשט כמו אש בשדה קוצים גם אל מחוץ לתחבורה הציבורית, והסרטונים צברו מיליוני צפיות. קליפ נוסף שהועלה על ידי צעירה שבילתה עם חברתה בחוף הים, הציג גבר בשנות ה-60 לחייו מחזיק את מכשיר הנייד שלו כשהמצלמה לכיוונן של הנערות שהשתזפו באותה השעה בבגד ים. אחת מהשתיים שהרגישה כי האיש מצלם אותן, ניגשה אליו באומץ רב וביקשה ממנו להציץ במכשיר הנייד שלו וזאת בזמן שחברתה מתעדת את המתרחש. להפתעתן, הן גילו סריית תמונות שלהן מהרגע שלפני כן. הן מחקו את כל התמונות מהנייד של האיש ופרסמו את הסרטון ב-TikTok.

אדם זר צילם שתי צעירות בחוף הים, הן לקחו את מכשיר הנייד מידו ומחקו את תמונותיהן (צילום: צילום מסך טיקטוק)
אדם זר צילם שתי צעירות בחוף הים, הן לקחו את מכשיר הנייד מידו ומחקו את תמונותיהן (צילום: צילום מסך טיקטוק)
 

כל הסרטונים פורסמו במדיה החברתית TikTok וקיבלו עשרות אלפי תגובות של גולשים מודאגים. "אני לא מאמין למה שאני רואה", כתב גולש אחד. שני הגיב: "אני מצטער בשם כל הגברים שאתן עוברות כאלה דברים. האנשים האלה הם לא גברים". שלישית הגיבה: "הלב שלי היה על 200 כשצפיתי בזה. מחריד".

היו גם לא מעט מגיבים שנזפו בנשים הללו על שהעזו לתעד את הגברים, אך בצער רב, נכון להיום אם לאישה מוטרדת לא תהיה כל הוכחה לכך שהוטרדה, סביר להניח שהתלונה נגד הפוגע תיסגר מחוסר ראיות ועוד סיבות שחוזרות על עצמן בתיקים מסוג זה.