בפעילות משותפת של השב"כ, המשטרה (מחלק פח"ע ימ"ר נגב), והמשטרה הצבאית נחשף כי שחאדה אבו אלקיעאן, בן ה-25 תושב פזורות חורה שבנגב, גויס על ידי ארגון הטרור העזתי כתאאב אלמוג'הדין למטרת קידום פעילות טרור ואיסוף מודיעיני בשטח ישראל.

אבו אלקיעאן נעצר לחקירת שב"כ בסוף חודש מאי האחרון. בחקירתו עלה כי גויס ע"י תשתית צבאית מרצועת עזה של ארגון כתאאב אלמוג'הדין, תוך שביצע עבור התשתית משימות שונות בהן איסוף מודיעין, צילום אתרים בישראל וגניבת אמצעי לחימה במטרה להעבירם לידי גורמי טרור. כן עלה כי שחאדה הונחה על ידי התשתית להתגייס לצה"ל, למטרת איסוף מידע פנימי מתוך הצבא וכן לשם קידום פעילות טרור.

אבו אלקיעאן גויס לצה"ל ללא הפרעה כיוון שלא היה לגביו מידע. מיד לאחר שגויס לצבא עלה חשד כי הוא מבצע פעולות שיש בהן כדי איסוף מידע מודיעיני, והועברה תלונה לבדיקת המשטרה והשב"כ. בעקבות המידע החדש הוא נעצר והודח מהצבא.

כמו כן, החקירה העלתה כי המניע לפעולותיו הינו על רקע הזדהותו עם ארגוני הטרור ברצועת עזה וכן רצונו לנקום בגין פעולות אכיפה שביצעו רשויות המדינה למול משפחתו בגין בניה בלתי חוקית. עם תום חקירתו בשב"כ, הוגש כנגד שחאדה כתב אישום על ידי הפרקליטות במחוז דרום, המייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות. 

ארגון הטרור כתאאב אלמוג'הדין ("גדודי לוחמי החופש") פרש מהזרוע הצבאית של פתח, "גדודי חללי אלאקצא", לאחר שאימץ לו דפוסי פעולה דתיים קיצוניים.