כמה מילים על "מכונת הרעל". נתחיל בדוגמה אקטואלית. יוזר טוויטר בשם "הוטבוטי". שם שובבי כזה, בקטע סאטירי לכאורה על בוטים ברשת החברתית. הפרופיל הזה, שנחסם בעבר לפחות ארבע פעמים על ידי טוויטר עקב הפרת כללי הקהילה ודיווחי ציבור, נפתח שוב ושוב מחדש באותו שם ועם אותה תמונה ומצליח לחזור כמעט מיד לאותו מספר עוקבים – אף שעל פי הכללים של טוויטר, אם נחסמת, אסור לך לחזור.

השבוע היוזר הזה צייץ ציוץ מבחיל במיוחד: "זוכרים שכשפרסמו את יומני החלול והראו שבימי שלישי הוא לא עובד, התירוץ שלו היה שימי שלישי מוקדשים לבת המיוחדת שלו ושהוא מעולם לא ויתר עליהם איתה. כנראה שפגישה עם מקרון בימי שלישי לצורכי בחירות חשובה יותר מצורכי הבת המיוחדת שלו".

את הציוץ המחליא הזה רטווט מי אם לא יורש העצר, יאיר נתניהו. אגב, לפיד אכן הקדיש את כל אחרי הצהריים של ימי שלישי ליעל, בתו האוטיסטית. כל מי שמכיר אותו יודע. אני מניח שכשאתה ראש ממשלה, סדרי העדיפויות והאילוצים מנצחים גם את העניין המשפחתי. מה גם שהפגישה עם מקרון נקבעה על ידי בנט. בואו נתעלם רגע מהעובדה שבמשפחת נתניהו יש בת שהורחקה, נודתה וכמעט לא קיימת בחיי אביה ואחיה למחצה. יש שם נכדים שלא מכירים את סבא שלהם. והוא מעז לרטווט ציוץ על ראש ממשלה שמגדל באהבה בת אוטיסטית ונלחם עבורה ועבור עשרות אלפי הילדים הדומים לה.

יאיר נתניהו (צילום: פלאש 90)
יאיר נתניהו (צילום: פלאש 90)

התכנסנו כאן לצורך אחר, אז נמשיך להתחקות אחר היוזר "הוטבוטי". באפריל השנה, כששקד הייתה סוג של לשון מאזניים בהצבעה אפשרית על "חוקי הנאשם", צצו באתר קיקיוני כלשהו ברשת ידיעות על 72 עמודי התכתבויות נפיצות בינה לבין אפי נוה. מי שהפיץ את הידיעות הללו, היה אותו יוזר. "הוטבוטי". ההפצות והשיתופים צצו לילה אחד, במקביל לשאלת הצבעתה של שקד. עד מהרה הצטרפו בוטים נוספים לחגיגה ובעקבותיהם הביביסטים המוכרים לכולנו. פרטיזנים, ושאינם פרטיזנים, אלא מכהנים כ"עיתונאים" באתרי חדשות, ערוצי חדשות ותחנות רדיו.

"עם מי נפגשה איילת שקד ברחוב צלאח א־דין??!!", זעקו הברדוגואים תחת כל מיקרופון רענן. בתגובה, פנתה שקד לבית המשפט, קיבלה איסור פרסום ואחר כך הודיעה שלא תתמוך בחוקי הנאשם (שקד לא קשורה לענייננו. זו הייתה עמדתה תמיד וככל הידוע לי, אין בהתכתבויות שלה עם נוה שום דבר פלילי). אבל ראו זה פלא, למחרת העסק נרגע. היה כלא היה. מכונת הרעל ניצחה שוב.

אבל זה לא נגמר כאן, זה רק מתחיל. מצעד הדגלים, זוכרים? אצל נתניהו הוא בוטל, פוזר, תוך שיגור רקטות על ירושלים והפצצת חצי מדינה בשומר חומות, פלוס פרעות בערים המעורבות. אצל בנט ולפיד, המצעד צעד בגאון, עשרות אלפי משתתפים (הכי גדול אי־פעם). אבל היו מי שניסו למנוע את זה. לא, אני לא מדבר על חמאס. אני מדבר על מכונת הרעל. תאריך המצעד היה 29 במאי השנה. בימים שקדמו לכך עסקה מכונת הרעל במאמץ לשסות את חמאס בישראל, לשכנע את יחיא סנוואר לשגר טילים ורקטות ולחזור על מה שעשה שנה קודם.

ב־27 במאי, יומיים לפני המצעד, בשעה 4 דקות לפני שבע בערב, מצייץ אותו "הוטבוטי" את הציוץ הזה: "בכיר בשב"כ: למערכת הביטחון יש סרטונים של יחיא סנוואר בפעילות מינית בכלא הישראלי". הציוץ מתפרסם, כנראה במכוון, זמן קצר לפני כניסת שבת. הוא נכנס לאתר רוטר בשעה 19:46 ונתקע שם. בשבת האתרים כמעט ריקים, כוח האדם מצומצם, אז הסיכוי להסביר למישהו שמדובר בפייק ולהוריד את הפרסום די קלוש. לזכות רוטר ייאמר שכעבור כמה ימים הפרסום אכן נמחק. כמה דקות לפני שהפרסום עולה ברוטר, מצייץ "הוטבוטי" תמונה של סנוואר כשמאחוריו דגל הגאווה. הכיתוב משופר: יש למערכת הביטחון סרטונים של פעילות מינית של יחיא סנוואר עם גברים! בום, טראח. איפה הטילים?

העסק מתפוצץ ברשת. עוד קודם, רונית הביביסטית מצייצת "מה עם סנוואר? גם הוא הומו?", אבל זה לא מצחיק אף אחד. במקביל, מפיצים בוטים אחרים את הסרטונים משנה קודמת של שריפה שפרצה בחצר של אל־אקצא וצעירים יהודים רוקדים ברקע. שנה קודם לכן הסרטון הזה הדליק את השטח. למה שלא ידליק אותו גם השנה? נכון, זה לא מעכשיו, אבל מה זה משנה?

איפה חמאס? הם לא יורים, אבל הם לא אדישים. הם מגיבים (פרסום ברוטר): "מוחמד סנוואר, אחיו של מנהיג החמאס בעזה: כאשר אנחנו מזהירים את ישראל, כל אות וכל מילה יש לה גושפנקא בשטח". רמז דק. "כל אות וכל מילה". שורה תחתונה: המצעד צעד. המאמץ לשסות את חמאס בישראל כדי להדליק את השטח ולהפיל את ממשלת בנט־לפיד, כשל. אגב, לא צריך בוטים כדי להוכיח את האמביציה הזו. הנה ציוץ של הלל ביטון רוזן. לא בוט. איש אמיתי. הכתב הצבאי של ערוץ 14. ב־28 במאי 2021, יום אחרי ש"הוטבוטי" יחד עם בוטים רבים נוספים וחבורת ביביסטים עליזה מנסים להוכיח שיחיא סנוואר הומו, מצייץ ביטון רוזן את הציוץ הלא ייאמן הזה: "הרגע הזה שבמהלך יום שישי נופל לך האסימון, שרק חמאס רוצחי הנשים וטף יכולים להציל את עם ישראל מממשלה עם שמאל קיצוני ותומכי טרור".

צרפו לזה הקלטה של מיודענו רמי בן־יהודה (שחשפתי בטוויטר), מספייס של ביביסטים (סוג של שיחה קבוצתית בטוויטר). כה אמר בן־יהודה, שיארח בימים הקרובים ערב עם ח"כים מובילים בסניף הליכוד במבשרת ציון: "אם תשאל אותי, אני בתוך תוכי מאחל שיפלו מחר 20 טילים על תל אביב. שלא יפגעו חלילה בחיי אדם, שיפלו על ידי כיפת ברזל וזה, שיאלץ את שר הביטחון הסמרטוט ללכת ולהילחם בחמאס....", מישהו שואל אותו "רמי, אתה חושב שזה מה שיפיל הממשלה?", והוא עונה: "ברור! הרי מאזן גנאים...".

רבותיי, זה אמיתי. בואו נסכם: יאיר נתניהו רטווט השבוע ציוץ מחליא של "הוטבוטי", פרופיל טוויטר אלמוני (כנראה בוט או פרופיל מופעל, חלק ממכונת רעל כלשהי) ששם ללעג את הטיפול של יאיר לפיד בבתו האוטיסטית. הפרופיל הזה ממש עסק בהפצת ידיעה כוזבת שלפיה לישראל יש הוכחות שיחיא סנוואר הומו, בימי המתיחות שלפני מצעד הדגלים השנה. המוטיבציה: להבעיר את חמתו של סנוואר, שיבעיר את ישראל, שיפזר (שוב) את מצעד הדגלים וכמו שרמי בן־יהודה אמר, ישוגרו 20 טילים על תל אביב והממשלה תיפול. לא, אני לא חושב שצריכה להיפתח חקירת משטרה בעניין מכונת הרעל הזו. הסיבה שלי פשוטה: כבר אין משטרה. אני חושב שצריכה להיפתח חקירת שב"כ.