מדי יום שישי ד"ר מאיה רוזמן עולה בתוכניתה ברדיו 103FM, מספרת על מחקרים ועונה לשאלות המאזינים. הפעם, ד"ר רוזמן פתחה את התוכנית עם השאלה "במה יש יותר סוכר, גלידות או פירות? כאשר לדבריה, אחד מהמיתוסים הנפוצים הוא שבגלידת שמנת יש מלא סוכר. "אולי זה נכון, אבל אנחנו צריכים להתייחס לכמות שאנחנו אוכלים בפועל. הכמות בדרך כלל היא כדור ששוקל בערך 50 גרם, ויש בו בערך שתי כפיות סוכר", הסבירה ד"ר רוזמן. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לדבריה, "נכון שאנחנו לא רוצים סוכר לבן וכדאי להימנע ממנו אם אפשר, אבל צריך לשים לב שבגלידת שמנת יש גם כמות יפה של שומנים וחלבונים שהפעם יש להם יתרון כי הם מעכבים את קצב ספיגת הסוכר לדם". עוד היא סיפרה כי בימים אלו ממש נערך מחקר בישראל שעוקב אחרי רמות הסוכר בדם, והרבה מהנחקרים קיבלו המלצה לוותר על פרי ולאכול כארוחת ביניים גלידת שמנת.

לגבי גלידת יוגורט, סיפרה ד"ר רוזמן כי "היא דלת שומן ועם פחות סוכר", והוסיפה: "כשמדובר בגלידה ללא סוכר, אין בכלל מה להתבלט, כי ברוב הגלידות האלה יש סוכרים טבעיים ואינם מזיקים לבריאות". 

בהמשך המומחית השוותה את אותן גלידות לפרי, והסבירה: "בתפוח אחד גדול יש 4 כפיות סוכר ויש בפירות גם את הפרוקטוז בכמות גדולה שגורם להשמנה בטנית ולעמידות לאינסולין וגם הוא לא מומלץ, אם יש נטייה לסוכרת. יש בתפוח גם ויטמינים ומינרלים חשובים, אז מה עדיף? אפשר לגוון".