ברוב המוחלט של המקרים, כדי לקבל טיפ זהב ממומחה, תידרשו לשלם לא מעט כסף ולא משנה באיזה תחום מדובר. אלא שמסתבר שישנם מקרים יוצאי דופן, כמו במקרה של We Recommend מבית אאוטבריין. במסגרת הפרויקט, אנשי השיווק והדיגיטל המובילים בישראל יספקו כמה המלצות זהב, שיעזרו לכם להבין את העולם המרתק הזה קצת יותר טוב.

והפעם: לילך בן ארצי לוי, CDO ומנהלת הדיגיטל והתוכן במכבי שירותי בריאות.

בווידאו: לילך בן ארצי לוי ב-We Recommend (עריכה: גלעד מן מנהיים).

בעיצוב החוויה הדיגיטלית איפה את ממליצה לשים את הדגש?
"הייתי שמה את הדגש על פשטות ונוחות. המשתמש לא צריך לחשוב יותר מדי, זה פשוט צריך לעבוד בקלות".

אז מה את ממליצה למדוד בחוויית המשתמש כדי להבין באמת אם זה מוצלח או דורש שיפור?
"כשאנו מגיעים לבנות תהליך דיגיטלי, אנחנו בדרך כלל בודקים האם המשתמש התחיל את התהליך וסיים אותו במלואו. מה שנקרא בעגה המקצועית - המרה. אז אני גם בודקת את זה, כמה אנשים התחילו וסיימו וכשאני נכנסת למדידת עומק מה שנקרא, אני בודקת מי האנשים שלא סיימו ולמה. זאת אומרת איפה יש בעיה ואיפה הם נתקעים בתהליך. שם אני משנה כדי לשפר את יחס ההמרה".

עד כמה הלקוחות מעורבים בתהליכים הדיגיטליים?
"לפני 6 שנים עשיתי קורס UX, קורס חוויית משתמש. הדבר הראשון שמלמדים אותך זה שאתה לא משתמש. צריכים להיכנס לראש של המשתמש ולכן אנחנו עושים בדיקות שמישות כל הזמן. אנחנו בודקים את עצמנו עוד לפני שאנחנו נכנסים לפיתוח כדי לראות האם התהליך עובד כמו שצריך".

בואי נדבר על טרנדים, יש כאלה בחוויית המשתמש?
"אני תמיד מזכירה לעצמי שגם בנדנה הייתה פעם טרנד והיא עוד תשוב. אז אני מאוד לומדת טרנדים כל הזמן ומכירה אותם. אני לא פריקית של טרנדים בשביל הטרנדיות, אני אשתמש בטרנד רק אם הוא באמת נותן ערך ורק אם הוא יישאר לאורך זמן".

נסיים עם ההמלצה המקצועית שלך לשנת 2022?
"ללמוד כל הזמן. לא רק בתחום העיסוק שלך, אלא גם בדברים שהם לצאת מאזור הנוחות כי שם אתה מקבל כלים אחרים לגמרי".