בימי החופש הגדול אנו נדרשים להיות יצירתיים - לא רק בחיפוש דרכים להעסיק את הילדים, אלא גם במטבח. יש חומר גלם אחד שדורש מאיתנו, ההורים, אקסטרה יצירתיות: הדגים. אם מכינים קציצות דגים ברוטב, הכל טוב וטעים.

אבל אם אנו רוצים להגיש נתח דג, עלינו לדאוג לנקות את הדגים היטב. לכן אני תמיד ממליצה להגיש לילדים נתחי דג נסיכת הנילוס שנמכרים בשלוש דרגות איכות. אם בחרתם להשתמש בדג הזה, בקשו את דרגת האיכות הגבוהה ביותר המתבטאת בנתחי דג בשרניים ללא שומן.

למנת הדג הזו, האופיינית למטבח המרוקאי, יש שלל גרסאות הכנה. הכנתה קלה ופשוטה, הרכבת התבשיל נערכת בתוך הסיר, ובתוך 10 דקות מתפשט בכל הבית ניחוח נפלא שקשה לעמוד בפניו.

גולת הכותרת של המנה היא החריפות שלה: נוהגים לשלב בה פלפלים מיובשים חריפים ויש המשלבים בין הפלפלים המיובשים לירוקים טריים חריפים. עם זאת, היות שבילדים עסקינן, הורדתי את הפלפלים החריפים מהמתכון ושילבתי בו רק פלפלים ירוקים וצבעוניים מתוקים.

מתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל

דגים לא חריפים

החומרים (ל־6־8 מנות):
8 פרוסות נסיכת הנילוס
1/2 כפית מלח גס
3 פלפלים מתוקים בשלל גוונים (גמבה)
1 פלפל חריף מיובש (לא חובה)
8 שיני שום פרוסות
15 גבעולי כוסברה קצוצים
15 גבעולי פטרוזיליה קצוצים דק
1/2 1 כפות פלפלת מתוקה
1/2 כפית מלח
1/2 כף כורכום
3/4 כוס שמן
1 כוס מים

אופן ההכנה:
1. שוטפים היטב את פרוסות הדג ובוזקים עליהן מלח. משהים כ־15 דקות ושוטפים.
2. חוצים את הפלפלים לאורכם, מסלקים את הגרעינים ושוטפים היטב. מנגבים וחותכים לרצועות בינוניות.
3. מפזרים בתחתית הסיר את רצועות הפלפלים, מעליהן מפזרים חצי מכמות השום ועשבי תיבול. מסדרים מעל את פרוסות הדג ומפזרים עליהן את שארית השום ועשבי התיבול.
4. בצלוחית נפרדת מערבבים את התבלינים, השמן והמים ויוצקים על הדגים. מנענעים קלות כך שהנוזלים יצפו בשכבה אחידה את הדגים. מבשלים מכוסה על להבה בינונית במשך כ־30 דקות.
5. מנענעים שוב את הסיר, כך שהרוטב יכסה את הנתחים. מבשלים 10 דקות נוספות. מגישים חם לצד לחם או חלה. 

טיפסקל

רצוי להשתמש בפלפלים ירוקים, צהובים ואדומים יחד או לשלב בתבשיל פרוסות גזר, תפוחי אדמה ולימון.