ועידת מפלגת העבודה אישרה היום (שלישי) את הצעת הנהלת המפלגה לקיום הבחירות הפנימיות לרשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-25 בתאריך ה-08.09. הפריימריז לראשות המפלגה יתקיימו בשבוע הבא, בתאריך ה-18.7. 

יו"ר מפלגת העבודה השרה מרב מיכאלי ברכה: "בימים שבהם דמוקרטיות בכל העולם מאותגרות, אנחנו הבית הדמוקרטי היציב ביותר של המחנה הליברלי בישראל. אני קוראת לכל חברות וחברי המפלגה לממש את הזכות להצביע, ובאמת להשפיע. רק בכנסת האחרונה ראינו קשר ישיר בין הבחירה שלכן ושלכם במועמדות ובמועמדים ובין קידום הנושאים שחשובים לכולנו. זאת הדרך הנכונה, זאת הדרך של מפלגת העבודה, ואני שמחה שיש לנו עוד הזדמנות לחגוג את הדמוקרטיה שלנו".

ההחלטה התקבלה לאחר שבעבודה דחו איחוד כוחות עם מפלגת מרצ. יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט ח"כ גלעד קריב אמר כי "אין קשר בין איחוד כחול לבן־תקווה חדשה לבין ההבדלים המשמעותיים של העבודה ושל מרצ. מי שחפץ באיחוד חפץ בשמאל ציוני קטן ומוחלש. מצביעי העבודה ומרצ מכירים היטב את ההבדלים בין שתי המפלגות ושתיהן ירוצו עצמאית".

בין המועמדים החדשים בפריימריז גיל ביילין, בנו של בכיר המפלגה ויו"ר מרצ בעבר יוסי ביילין, אל"ם (במיל') רז קרני, ד"ר אמיר קניפס, עו"ד אליס גולדמן, יזם ההייטק שלום דסקל, נציג מחוז המושבים, ניסים לסרי, איש החינוך חיים נהון, הפעיל החברתי והסביבתי, רועי מימרן, הפעיל ושדרן הרדיו החברתי, אייבי בנימין והעיתונאי יאיר טרצ'יצקי.

בבחירות לראשות המפלגה יתמודדו מזכ"ל המפלגהערן חרמוני, והיו"ר הנוכחית, מרב מיכאלי. חרמוני שוחח עם ינון מגל ובן כספית בתכניתם ב־103FM וטען: "אהפוך כל אבן כדי להביא דמות מהמעלה הראשונה שתקפיץ אותנו במספר המנדטים, שתוכל להחזיר אותנו למשבצת שלנו להתמודדות על הנהגת המדינה, והיא תהיה המועמד או המועמדת שלנו לראשות הממשלה". לדבריו, הדרך הנכונה של העבודה ללכת איתה בבחירות היא באמצעות "ייצור איחודים גדולים בגוש המרכז-שמאל".