הבלגן בשדה התעופה גדול ומזוודות נעלמות ומגיעות למקומות משונים ביותר. אנשים מקבלים מזוודות לא שלהם – בעוד שלהם מגיעות אל אנשים אחרים. מה הפלא שמזוודות של ישראלי שיצא להתרים אמריקאים למען הקמת התנחלויות הגיעו אל הנשיא ג'ו ביידן, ואילו אותו מתנחל עדיין מחפש את המזוודות שלו, ולא מבין מדוע קיבל מזוודות עם ניירות ובהם כתוב בולט למעלה: "לא להקריא את ההוראות, רק את הנאום!".

ביידן ויאיר לפיד ישבו בקרוב יחד. ביידן יפתח את המזוודות שאינן שלו, יוציא מפות ויגיד ליאיר ראש ממשלתנו המעברי: "זה מה שאני רוצה". יאיר יביט במפות, יראה שלוש התנחלויות חדשות והרחבות בהתנחלויות הקיימות ויאמר: "אוי לא, ביידן. אם אבנה התנחלויות חדשות המצביעים שלי לא ירצו בי. זה אומנם צודק ונכון אבל יש לי בחירות על הראש, והבוחרים שלי לא מבינים את חשיבות ההתנחלויות לעתידנו. אנחנו לא כל כך חכמים וחזקים כמו שאתם חושבים".

מצד שני, יכול להיות שהמזוודות של ביידן לא ילכו לאיבוד, ואז מול לפיד תוצג דרישה להתנכל להתנחלויות ולמתנחלים ולהקים מדינה פלסטינית, או כמו שביידן קורא מתוך הטלפרומפטר: פתרון שתי המדינות. כידוע, אין דבר כזה פתרון שתי מדינות. זה שקר. אני מבקש להזכיר זאת ללפיד שכרגע אחראי לגורלי ולגורל הדורות הבאים. אני מניח שכולם יודעים שזה איננו פתרון, וכי זה לא יביא להפסקת ההתקפות האלימות של ארגונים פלסטיניים אלימים על ישראלים ועל יהודים במטרה לחסל את ישראל.

תפקיד ראש ממשלה הוא לבנות את עתיד העם היהודי. נסיגה לא מביאה ויתור של האויב על רצונו להשמיד אותנו. אפילו לא מול מדינות, לא כל שכן מול ארגונים אלימים כמו חמאס. עליי להזכיר שבבחירות האחרונות שנערכו לרשות הפלסטינית לפני יותר מ־15 שנה, חמאס זכה ברוב. גם ברצועת עזה, אבל גם ביהודה ושומרון. לכן הפלסטינים לא עושים יותר בחירות. וזאת בעידוד הדמוקרטיות הגדולות בעולם, כולל אנחנו. נסיגה אינה פתרון שיביא שקט.

חייבים להזכיר לביידן ובעיקר ללפיד גם את המציאות על פני האדמה: אין דבר כזה פתרון שתי מדינות, כי אין דבר כזה "שתי מדינות השוכנות בשלום זו לצד זו". הדבר היחיד שקיים בגיאוגרפיה הוא מדינה פלסטינית השוכנת לשני צדי מדינת ישראל וחוצה אותה. אם לפיד חושב שניתן לקנות שקט כשתהיה מדינה פלסטינית לשני צדי מדינת ישראל פלוס שטח מעבר פלסטיני החוצה את ישראל לרוחב ומחבר בין עזה לחברון, הוא צריך לחשוב שנית.

כשביידן ולפיד ייפגשו, גם ההיסטוריה של העם היהודי תשב איתם לפגישה, בשקט, בצד. ביידן עלול להבהיר שהוא מכיר בשליטה הפלסטינית על שטחי ארץ ישראל, ולא בזכויות היהודים על ארצם של היהודים. עם זאת, צריך לזכור שיש סיכוי גדול שטראמפ ואוהדי ישראל בארצות הברית יחזרו לשלטון.

אני לא אומר, כמובן, שהמפלגה הדמוקרטית או ביידן לא אוהדי ישראל. חלילה לומר כך, וזו גם הזדמנות לומר תודה לאמריקה על תמיכתה המוסרית, הכלכלית והפוליטית בישראל. לדעתי, אומרים תודה לאמריקאים מעט מדי. ובכל זאת, בנושא התמיכה בישראל יש שוני בין האמריקאים של המפלגה הדמוקרטית לבין האמריקאים של המפלגה הרפובליקנית. למשל, הכוח האנושי של כ־70 מיליון הנוצרים האוונגליסטים תומכי הציונות בארצות הברית נמצא ברובו במפלגה הרפובליקנית, ואהבתם המוסרית לישראל יציבה ועמוקה.

אני יודע שלפיד, אחרי היבחרו, דווקא הושיט יד לנוצרים האוונגליסטים. כאשר נבחרה הממשלה של בנט ולפיד נשלח אליהם מכתב כזה: "הננו מנהיגי נוצרים מזרמים שונים, אשר חשים ידידות אמיצה כלפי עם ישראל. זו ידידות המבוססת על ערכים משותפים ושורשים בתנ"ך העברי. ישראל מסמלת את הערכים האלה בכל יום, במחויבות שלה לדמוקרטיה ולזכויות אדם". על המכתב היו חתומים למעלה מ־80 מנהיגים נוצרים מאמריקה. אגב, לא רק אוונגליסטים.

ראשי ממשלת ישראל בנט והחליפי לפיד, שר הביטחון בני גנץ, שר התפוצות נחמן שי, וכן הנשיא יצחק הרצוג בירכו את האוונגליסטים בסרטונים בחג סוכות האחרון. ד"ר יורגן בוהלר, נשיא הארגון האוונגליסטי הגדול בעולם הגיב: "מעולם לא היו לנו כל כך הרבה מנהיגים בכירים ישראלים אשר באו לנאום, כפי שקורה הפעם. זה מראה שממשלת בנט־לפיד אכן מבינה ומעריכה את חשיבות התמיכה הנוצרית במדינת ישראל ובעם היהודי".

אל תיבהל מדרישות ביידן בנושא הנסיגות או הקפאת ההתנחלויות, לפיד. לא כדי לזכות באהדת הנוצרים תומכי ישראל אלא למען היהודים תומכי ישראל.