שרת התחבורה, מרב מיכאלי (העבודה), שוחחה הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב־103fm והתייחסה לסבב הבחירות החמישי הקרב, על האפשרות לריצה משותפת עם מרצ ועל הסיכוי שלא תעבור את אחוז החסימה. בהמשך, הגיבה השרה למשברים הרבים שפקדו את משרדה בשנה האחרונה וביניהם, התורים הארוכים בנמלים, הפקקים בכבישים ואובדן המזוודות בנתב"ג.

"הניסוי הזה של חיבור העבודה ומרצ כבר נעשה ונכשל", הגיבה השרה על אפשרות החבירה, "הוא חותך את מספר המנדטים של שתי המפלגות ואנחנו לא יכולות לקחת את הסיכון הזה. אני סומכת על מרצ, הם יעברו ויהיו בסדר גמור. מפלגת העבודה צריכה להמשיך בדרכה, להיבנות מחדש כדי להיות המפלגה שהיא בסופו של דבר היום בנוף היחידה שיש לה אידיאולוגיה ברורה, ערכים ברורים, פועלת למען מה שרוב הציבור בישראל רוצה". היא נתנה כדוגמה את החבירה בין המפלגות בעבר והסבירה: "מה שהיה 11 מנדטים נחתך לשישה והדבר הזה עלול לקרות שוב באופן חמור יותר".

"נניח שתראי שיכול להיות מאוד שמרצ לא עוברת את אחוז החסימה וסכנה מבחינתך שנתניהו חוזר לשלטון עם בן גביר - ישנה את דעתך?", שאלו המגישים. מיכאלי ענתה: "העובדה שבן גביר הפך להיות ח"כ בכנסת ישראל בחסותו של נתניהו ובאמת הופך להיות חלק מהנוף הפוליטי זה אכן דבר נורא איום ומחריד. הריצה המשותפת עלולה להגדיל את הסיכוי של נתניהו ל-61 ולא להקטין אותו, לכן אנחנו נעבוד ואני סומכת על מרצ".

"מרצ תעבור את אחוז החסימה", המשיכה מיכאלי, "אין לי שום ספק. אני רואה את המחקרים, את הסקרים, את הנתונים, אני יודעת להגיד בפירוש שאין שום הגיון בהגדלת המחנה שרוצה להחליף את נתניהו בחיבור בין העבודה ומרצ. אני מדברת לא רק על נכון לעכשיו, אני מסתמכת גם על דברים שקרו בעבר".

מרב מיכאלי וניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני,באדיבות קרן ברל כצנלסון)
מרב מיכאלי וניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני,באדיבות קרן ברל כצנלסון)

"יש סכנה שמפלגת העבודה לא תעבור?", שאלו המגישים. "מפלגת העבודה תצא מהבחירות האלה גדולה יותר וחזקה יותר", ענתה השרה. היא ענתה כי המפלגה לא נמצאת בסכנה של חוסר מנדטים ואמרה: "אני עובדת בשביל, אני, אנחנו עם הסיעה המדהימה שהייתה למפלגת העבודה שאתם חייבים להודות שבמסגרת הבניה מחדש אנחנו באמת משנות את התופעות הרעות שהיו במפלגת העבודה בעבר, אפשר היה לראות איך המפלגה שהייתה הכי יציבה בקואליציה עם סיעה מלוכדת שעובדת יחד, למרות שהיא דמוקרטית ועכשיו יהיו בה פריימריז תכף אחרי שביום שני יהיה פריימריז לראשות. כוחות חדשים מגיעים, אנשים מצטרפים, יש באמת הרבה למה לצפות וכמובן יש תמיכה אדירה של ציבור במפלגה שנבנית מחדש".

"בואו נתקדם לדברים האמיתיים שמטרידים את הציבור הישראלי", אמרה השרה, "אנחנו מדברות בימים של יוקר מחיה בלתי נסבל, מדברות ומדברים בימים של משבר כל כך גדול בהרבה תחומי חיים במדינת ישראל שאנחנו עדיין צריכים קודם כל להתייחס אליו, עם כל הכבוד לפוליטיקה".

תורים ארוכים בנתב''ג (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
תורים ארוכים בנתב''ג (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

התחבורה בארץ

"דווקא בתחום התחבורה אני שמחה וגאה להגיד שהצלחתי באמת להוציא כל כך הרבה דברים ממשבר של כל כך הרבה שנים . זה באמת הייתה זכות גדולה מאוד. כמובן שהעובדה לא תמה", התגאתה השרה.

מגישי התוכנית העלו את נושא הכאוס בנתב"ג ושאלו – היכן ההישגים? "חתכנו את התור בנמלים בשליש אולי, ממש הצלחנו לפצח את זה. אפשרנו להביא עוד ידיים עובדות, עזרנו לקדם את התהליכים בנמלים", מיכאלי ענתה. על הנזק הכלכלי, הוסיפה: "אני בטוחה שיש מי שיספור אבל אנחנו מדברות במשבר עולמי. אני לא יודעת כרגע להגיד לך את הנזק הכלכלי מנמלים אני כן יודעת להגיד את הנזק הכלכלי מהפקקים, מדינת ישראל מפסידה 40 מיליארד ש"ח בשנה מהפקקים ביבשה".

המגישים הדגישו כי משבר הנמלים הוא משבר גדול מאוד, ועל כך שרת התחבורה אמרה: "אני אומרת שאני כרגע לא זוכרת להגיד לך אבל פעלתי כדי לקצר שם את התורים ולפתור את המשבר הזה. פעלנו אני והמנכ"לית בהצלחה רבה וקיצרנו באופן מאוד מאוד משמעותי את התור הזה, פתחנו רציפים חדשים, הבאנו ידיים עובדות, אפשרנו להם להתקדם באופן ניכר בעבודה שלהם ועשיתי מה שצריך כדי שהמשבר הזה יגמר. אני מאוד מבינה שהפקק הזה הוא חלק מהבעיה של יוקר המחיה אבל הוא לא הדבר היחידי. הפקק בכבישים עולה למדינה לא פחות. אני לא יודעת למה השיחה מתנהלת בטונים האלה, אני מודה ומתוודה. אתם צועקים עליי. אפשר לדבר באופן ענייני?"

הפקקים בכביש 4. צילום: אבשלום ששוני

"מה קורה עם המזוודות בנתב"ג?" מגישי התכנית שאלו את השרה. "קודם כל, עשיתי אתמול תדרוך יחד עם מנכ"ל רשות שדות התעופה החדש. הוא קיים בהנחייתי וועדת בדיקה שמסקנותיה היו שלא הייתה שם ביזה. ראינו את התמונות ולפי וועדת הבדיקה מדובר היה בדבר מבויים שהפרטים שלו נמסרו אתמול בהרחבה". היא המשיכה ואמרה: "מישהו היה מתוסכל וממומר, מהבדיקה של רשות שדות התעופה ראו כי הוא לא עובד של רשות שדות התעופה אלא של אחת החברות שפועלות".