"נתניהו הוא לא אדם מושחת. אילו היה רוצה לעשות לביתו ומה שהיה מעניין אותו זה חשבון הבנק שלו בלבד, הוא לא היה נשאר בחיים הציבוריים ויכול היה לעשות מיליונים בייעוץ ובהשקעות בשוק הפרטי". כך אומר ל"מעריב" שר הכלכלה לשעבר ח"כ אלי כהן (הליכוד) בתגובה לחקירות נתניהו.

לדבריו, "העדות של הדס קליין בתיק המתנות לא מוסיפה דבר. בחקירה הנגדית כמו בתיקים אחרים רואים שמרבית הדברים זה עורבא פרח. אני מכיר את נתניהו. הוא מחויב למדינה ואכפת לו ממנה. אני חוזר וקובע שהוא לא אדם מושחת".

כהן הוסיף: "אני שומע טענות על נהנתנות וסיגרים ואני אומר לך שמגזימים. אם מה שהיה מעניין אותו זה הנהנתנות הוא לא היה בוחר להיות ראש ממשלת ישראל. בשונה מפוליטיקאים אחרים החלופות בשוק הפרטי מכניסות מבחינתו יותר".

בתשובה לשאלה אם לאור הפרסומים על אורח חייו של נתניהו, קמפיין יוקר המחיה אינו רלוונטי, הוסיף כהן: "כולם מכירים את היכולת והכישורים שלו. קמפיין יוקר המחיה בהחלט מוצדק. בתקופת נתניהו העלינו את שכר המינימום ב־1,000 שקל. הובלתי רפורמות ואי־השוויון ירד בזכות העלאת רמת ההשתכרות".

בתשובה לשאלה אם אחרי כל כך הרבה שנים לא הגיע הזמן שנתניהו יפנה את מקומו לבכיר אחר בליכוד, מוסיף שר הכלכלה לשעבר: "יש לו עדיין הרבה מה לתרום. בזירה המדינית אפשר לקדם לפחות עוד חמישה הסכמי שלום. בזירה הביטחונית והאיראנית מתגלה חוסר הניסיון של לפיד. בעוד שנתניהו היה אחד משרי האוצר הטובים, לפיד היה אחד משרי האוצר הכושלים ביותר. עדיף שבראש הליכוד יעמוד מישהו עם ניסיון".

על מחירי הדיור הנוכחיים הוא אומר: "במחירי הנדל"ן הנוכחיים אני לא ממליץ לקנות דירות. אני ממליץ לא רק לילדיי, אלא לכל זוג צעיר לחכות עד שנעביר את האחריות לשיווק הקרקעות לגופים אחרים ולא להשאירם ברשות. ככה ההיצע יגדל, וניתן יהיה להוריד את מחירי הדירות לפחות ב־20%".

לדבריו, "ברגע שעלות בניית דירה היא 600־800 אלף שקל ודירת ארבעה חדרים בערים כמו ראשל"צ או חולון תעלה 2.5 מיליון שקל, זה מטורף אבל עדיין זאת לא גזירת גורל. מנהל רשות מקרקעי ישראל נכשל וצריך לשים את המפתחות וללכת בגלל המחיר המופקע שמשלמים על קרקעות".

הראיון המלא יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"