שריפה פרצה בשלישי שעבר בשעות הצהריים, בדירת מגורים ברחוב מונטיפיורי שבמרכז העיר, וכילתה את הדירה ותכולתה. רק בנס איש לא נפגע באירוע, שהסתיים בחלוף כשעתיים עם נזק כבד ביותר לרכוש. 
חוקר דליקות, שהגיע למקום, עמל במשך שעות ארוכות כדי לאתר את מוקד הבעירה, ובסיום הבדיקה קבע כי מדובר בשריפה שפרצה בעקבות סוללת ליתיום של קורקינט חשמלי, שהייתה בטעינה והתפוצצה. בכבאות והצלה פתח תקוה מציינים כי מדובר באירוע שישי במהלך החודשים האחרונים, שבו סוללת ליתיום מתפוצצת במהלך טעינה וגורמת לשריפה ולנזק כבד.
האירוע התחולל בשעות הצהריים. צוותים של כב”ה, ובהם כוחות חילוץ והצלה, וכן צוותי חירום של מד”א והמשטרה, הוזעקו לבניין מגורים ברחוב מונטיפיורי 6 שבמרכז העיר. עם הגעתם למקום הם הבחינו באש שפרצה מאחת הדירות ובעשן כבד וסמיך שמיתמר באוויר. לוחמי האש החלו בסריקות בבניין ובדירה שבה פרצה האש, במטרה לנסות ולאתר לכודים.
הלוחמים חילצו מדירות סמוכות מספר דיירים, היות שהאש איימה להתפשט לעבר דירות אחרות בבניין. אחת הדירות הסמוכות נפגעה גם היא כתוצאה מההתלקחות המהירה, והעשן זלג לחדר המדרגות והקשה על פעילות הכוחות במקום.
רק לאחר שהצליחו להשתלט על הלהבות, שכילו את תכולת הדירה, החל חוקר הדליקות בחקירת האירוע. החקירה הובילה, כאמור, לממצא חד וברור, שלפיו סוללת ליתיום, שהייתה בטעינה והתפוצצה, היא שגרמה להתלקחות ולבעירה במקום.
כעת נרתמים תושבים רבים בעיר לסייע למשפחה, שאיבדה את כל תכולת הבית, לרבות בגדים וריהוט.