לירון חאיק-מעוז, 38, הוציאה את הספר החדש "גרושה בלי בושה" - אוסף טורים שכתבה במשך שש שנים ב"מעריב אונליין", מאז שהתגרשה ועד היום. בראיון מיוחד לפודקאסט של ליטל רוטמן - "מרווקות לזוגיות Match-Point", באמצעות ציטוטים מתוך הטקסטים שלה, מספרת חאיק-מעוז על המסע שעברה החל מהגירושים, כשהיא צריכה להסתגל לסטטוס החדש "גרושה + 1".

"משהו בתמימות שלו גרם לי לאבד את תמימותי לחלוטין, משהו בטוב ליבו הביא אותי להבין שכבר לא טוב לי, רצונו לחקור את עולמו הביא אותי לחקור את עולמי, הבנתי שאני יוצאת למסע חיי, להציל את בני שלי מהורים שלא מסתדרים במינוח עדין. שלא רק הפסיקו לאהוב זו את זה, אלא התחילו לפתח שנאה ביחסים שלה. הבנתי שאני הולכת להילחם במשפחה משני הצדדים שתאמר לי שזו רק תקופה, וצריך להיכנס לשגרה, אבל סירבתי להיכנס לשגרה העקובה מכאב הזו, רציתי לבנות שגרה חדשה לילד מאושר, שייהנה מאימא מאושרת שהולכת בעקבות הלב שלה. אז הרמתי את הכפפה ועשיתי זאת, בפעם הבאה שיגידו לי, כולם עוברים את זה, כבר ידעתי מה תהיה התשובה, אני לא כמו כולם".

עם כל הקשיים, לירון הצליחה לבנות זוגיות פרק ב' מאושרת וילדה משותפת שנוספה למשפחה, אך גם דרך זו הייתה רוויה במכשולים, כפי שמצוטט בספר:

"אנחנו צריכים להעלות שלב, זה כבר לא דייטים ראשונים, אנחנו זוג ומתישהו בקרוב נצטרך לעבור לגור יחד, ואני לא יודע איך אני הולך לגדל ילד לא שלי. דממה, התקרה נשארה במקומה, הוא רעד, לקח את ידיי ואחז בהם, חייכתי וגייסתי את כל הבגרות שהייתה לי באותו רגע, נגעתי לו בלב, הוא היה על 200 קמ"ש. הכול בסדר, אני מבינה, עניתי לו, זה לא פשוט, תוך כדי שאני משכנעת אותו, אני משכנעת גם את עצמי, מנסה להבין למה נכנסנו לרכבת ההרים הזו מלכתחילה.

"אתה מבין זה כמו שאגיד לך שאתה 1.75 ולא 1.90, זה מצב נתון. רצית מישהי שבשלה לאימהות, ואז לקחתי נשימה עמוקה ועצרתי את עצמי, אני לא משכנעת. אם אתה מעדיף להעלים את כל הטוב הזה ולמצוא את הלא נודע, למצוא את הרווקה ללא ילדים המיוחלת, אני נותנת לך את ברכת הדרך, רוצה שתהיה מאושר".

הוא הסתכל עליי בהלם, אני הסתכלתי עליו בהלם, מה קורה כאן, מתי התבגרתי, אני משחררת את הגבר הראשון הרציני שהיה לי אחרי שלוש שנות גירושין, האחד שהייתי מוכנה לעבור דרך הרבנות שוב עבורו. הוא נישק אותי כמו נותן חנינה לכאב, הוא לא הפסיק לחבק אותי ואמר לי - אני צריך לטפל בעצמי, ואני, לראשונה בחיי הבנתי שאני לא צריכה לטפל בעצמי, סוף סוף, אני החלמתי ממחלת ההוכחה". 

ראיון של לירון על ספרה החדש בפודקאסט של ליטל רוטמן, "מרווקות לזוגיות"