כולנו יודעים שכדאי לאכול ירקות, מהרבה סיבות, אבל מחקר חדש שפורסם בירחון אמריקאי, אבל מסתבר שיש לתזונה מרובת ירקות עוד יתרון משמעותי, בעיקר אצל גברים. ד"ר מאיה רוזמן סיפרה בתוכניתה ב-103FM על מחקר שבדק את הקשר בין צריכת ירקות ותזונה צמחונית לבין הסיכון לחלות בסרטן הערמונית

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"הדיאטות הצמחוניות היום מקבלת רייטינג גבוה גם בגלל העובדה שהיא יותר איכותית לסביבה שלנו ולשמירה על כדור הארץ, בנוסף לחמלה על בעלי חיים"" אמרה רוזמן. "גם מבחינה בריאותית אין ספק שמדובר בתפריט שיכול להיות בריא בהרבה - לא בהכרח, אבל יכול להיות. מי שמחליט לעבור לצמחונות יכול לאכול רק פסטה, לחם ועוגיות, למשל, וברור שזה לא משדרג את התפריט, אבל תפריט עשיר בירקות מפחית את הסיכון לכל המחלות כולל לסרטן".

לדברי התזונאית, מחקר שפורסם השבוע בירחון האמריקאי לתזונה קלינית, בדק כיצד משפיעה צריכת ירקות על סרטן הערמונית בקרב גברים בגילים שונים. "באופן אישי, הייתי המומה בעיקר מהעובדה שבמחקר עקבו אחרי התזונה של כ־42,000 גברים במשך כ-30 שנים", אמרה רוזמן, ואמרה על התוצאות: "מתוכם, שימו לב, ל-6655 התפתח סרטן הערמונית. אם אני עושה חשבון נכון זה 6% מתוך המשתתפים וזה המון. לחלק מהם הסרטן היה כבר בדרגה מתקדמת ועוד 956 נפטרו מסרטן הערמונית במהלך המחקר".

בהמשך, עוד הסבירה: "חילקו את הגברים לגיל 65 ומעלה, או מתחת לגיל 65, ואלו היו התוצאות - תזונה צמחונית עשירת ירקות הפחיתה סיכון לסרטן הערמונית בגברים מתחת לגיל 65 בצורה משמעותית, גם אם הגברים האלו לא היו צמחוניים אדוקים. מעל גיל 65 לא היה כבר קשר בין תזונה לסרטן זה, מה שאומר שההשפעה חזקה יותר בגיל צעיר ומגנה גם בגיל המבוגר יותר".