הישגים אדירים לנבחרות ישראל בארבע אולימפיאדות בינלאומיות במדעים שהתקיימו במקביל. התלמידים גרפו בהצלחה 18 מדליות אולימפיות:

  • 3 מדליות זהב לעומרי זמר (מתמטיקה), לרויטל ולך (פיזיקה) ולניר כהן (כימיה).
  • רויטל ולך, מנבחרת הפיזיקה, היא התלמידה הראשונה שזוכה במדלית זהב ודורגה כתלמידה עם ההישג הגבוה ביותר בתחום הפיזיקה.
  • נגה פרידמן, מנבחרת המתמטיקה, זכתה במדלית כסף והוכרזה כתלמידה המצטיינת בכל יבשת אסיה.

התלמידים הזוכים עם המדליות האולימפיות (צילום: מרכז מדעני העתיד)
התלמידים הזוכים עם המדליות האולימפיות (צילום: מרכז מדעני העתיד)

השנה לראשונה השתתפה מדינת ישראל באולימפיאדה הבינלאומית בביולוגיה. את ההכשרות של הנבחרות מובילים יחד משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס. 

התלמידים הזוכים במדליות האולימפיות (צילום: מרכז מדעני העתיד)
התלמידים הזוכים במדליות האולימפיות (צילום: מרכז מדעני העתיד)

מטעמה של שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, נמסר: ״ברכות חמות לחברות וחברי נבחרות ישראל במדעים, שהגיעו להישגים יוצאי דופן והביאו כבוד גדול למדינת ישראל באולימפיאדת הפיזיקה, המתמטיקה, הביולוגיה והכימיה. אני בטוחה שעוד נכונו להם גדולות, ושבעוד מספר שנים הם יהיו חלק משדרת המדענים שיהוו את חוד החנית של המדע הישראלי״. 

התלמידים שהשתתפו באולימפיאדות (צילום: מרכז מדעני העתיד)
התלמידים שהשתתפו באולימפיאדות (צילום: מרכז מדעני העתיד)

ד"ר שמשון שושני, יו"ר מרכז מדעני העתיד, אמר: "הישגי נבחרות ישראל במדעים הם חגיגה לאומית למערכת החינוך הישראלית ולמדינת ישראל כולה. הישגים שהם פרי של נחישות, השקעה, התמדה ומאמץ ומעידים על כישרון אדיר ויכולות גבוהות של חברות וחברי נבחרות ישראל למול הנבחרות מרחבי העולם". 

עוד הוסיף שושני: "אנו גאים מאוד בתלמידות ובתלמידי הנבחרות ואנו משוכנעים, כי הם ימשיכו להגיע להישגים פורצי דרך ויהיו חלק משמעותי בעיצוב פני העתיד של מדינת ישראל ויטביעו את חותמם בתחומי החיים השונים. מרכז מדעני העתיד ימשיך לפעול בשותפות עם משרד החינוך והמוסדות האקדמיים להובלת ההכשרה המתקדמת ביותר ובהענקת הכלים האיכותיים ביותר לתלמידות ותלמידי ישראל".