גורמי המקצוע במשרד האוצר נוטים לקבל את מתווה מחירי הלחם שהוצע על ידי שר החקלאות עודד פורר, שנועד למנוע זינוק של 36% בתעריפים. על פי המתווה המוצע הפיקוח על מחיר הלחם האחיד והשחור יוסר, כפי שהמליצה ועדה מקצועית. בתמורה בעלי המאפיות ידחו את עליית המחירים, וההתייקרות תיפרס על פני תקופה ארוכה. גם בעלי המאפיות נוטים לקבל את המתווה הזה. מהלך דומה הושג מול המחלבות לגבי מחיר מוצרי החלב.

העובדה שההצעה מקובלת על ידי הדרג המקצועי באוצר תקל את אישורה על ידי הגורמים המשפטיים, שכן המתווה לא ייתפס כמהלך של כלכלת בחירות. ההחלטה בנושא אמורה להיות מוצגת מחר לראש הממשלה יאיר לפיד. החלופות שהוצעו על ידי שרים אחרים, כמו הפחתת המע"מ על הלחם לתקופה קצובה (שר המשפטים גדעון סער) או סבסוד ישיר של הלחם (שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ושר הרווחה מאיר כהן) לא התקבלו.

אביגדור ליברמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אביגדור ליברמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

שר החקלאות נכנס לדיונים מכיוון שעו"ד ירון קוסטליץ, שייצג בעבר את שר האוצר ליברמן בדיונים משפטיים, מייצג במקביל את מאפיות ברמן ואנג'ל. השר הונחה על ידי הייעוץ המשפטי באוצר שלא להשתתף בדיונים, לאחר שהובהר המצב הבעייתי. ליברמן חשף לאחרונה במסמך ניגוד העניינים מספר מקרים שבהם הוא עלול להיות נגוע באינטרסים ולכן הוא מנוע מטיפול בהם.

עם זאת, מקרה המאפיות הוא הבעייתי שבהם. סוגיה נוספת הנוגעת ליוקר המחיה היא מחירי הדלק. לפי נוסחת העדכון, שנקבעה מראש, מחירי הבנזין אמורים לרדת ב־1 באוגוסט ב־20־30 אגורות. זאת בעקבות ירידה במחיר הנפט בעולם והיחלשות הדולר. עם זאת, העדכון הסופי ייקבע רק לקראת סוף השבוע הבא. במקביל ייעשה ב־10 באוגוסט עדכון נוסף. מחיר הבנזין אמור לרדת אז ב־50 אגורות נוספות בזכות הפחתת הבלו. ירידה זו באה נוסף לירידה של 50 אגורות שבוצעה לפני חודשיים.