לאחרונה הושקה בישראל SOLADEY - מברשת שיניים פוטו־אלקטרית, המסירה את הפלאק ומלבינה את השיניים באמצעות אור ומים בלבד, ללא צורך במשחת שיניים. "פנל סולרי בקצה המברשת קולט את האור שבחדר והופך אותו לאלקטרונים שמפרקים את הפלאק ומלבינים את השיניים", נמסר מהחברה, שהדגישה את יתרונות המכשיר.

"המברשת מסירה את הפלאק ביעילות כפולה באמצעות אור ואלקטרונים בלבד, היא תלבין לכם את השיניים באופן טבעי ותסיר כתמי טבק וקפה, וגם תפחית ריח רע מהפה". עוד נאמר כי פעילות הסרת החיידקים נמשכת עד 12 שעות לאחר סיום הצחצוח באמצעות האלקטרונים שנותרים בפה.

סיבי המברשת עשויים מעץ אלון יפני דוחה בקטריות, ולמברשת רטט קולי עד 22 אלף פעימות בדקה ונורית חיווי שמציגה את פעילות האלקטרונים בעת הצחצוח. "הפנל הסולרי קולט את האור שבחדר והופך אותו לאלקטרונים עם מטען חשמלי שלילי", נמסר מהחברה. "מאחר שהפלאק בשיניים מורכב ממטען חשמלי חיובי, נוצרת משיכה של החיידקים מהשיניים כמו מגנט והפלאק מתפרק. כאשר אנו שוטפים את הפה, רובד החיידקים נפלט החוצה ואנו נהנים משיניים נקיות, מנשימה רעננה ומהלבנת שיניים טבעית ובריאה. גם לאחר סיום הצחצוח פעילות האלקטרונים ממשיכה עד 12 שעות, ועם הרוק שבפה יוצרת ניקוי דנטלי מוחלט".

המברשת מתאימה לילדים מגיל 10 ומעלה, אך יש גם דגם המותאם לילדים קטנים יותר. ראש המברשת נשלף וחוסך את הצורך להחליף את מברשת השיניים. עקב בעיות החניכיים הנפוצות באוכלוסייה פיתחו המדענים היפנים ראש מברשת מיוחד עם סיבים רכים ודקים המתאים לחניכיים מדממות או מודלקות. מומלץ להחליף את ראש המברשת כל שלושה חודשים בתלות בתדירות השימוש ובבלאי סיבי המברשת.