דגני בוקר הם ארוחת בוקר פופולרית מאוד בקרב ילדים משום שהיא נוחה ומהירה להכנה. אלא שבכלל לא בטוח שהערכים התזונתיים שלהם הם הם לא ממש בריאים. ד"ר מאיה רוזמן יצאה בתוכניתה ב-103FM בקריאה להורים לשים לב לדגני הבוקר שהם נותנים לילדיהם, בעיקר בקיץ וכינתה אותם ממתקי בוקר. "יצרני דגני הבוקר כותבים בגדול על האריזה 'דגנים מלאים', אבל אם תחפשו בטבלה תמצאו ערך תזונתי כמו של וופלים", הזהירה התזונאית. "גם אם כתוב לנו בגדול על האריזה 'דגנים מלאים' זה עדיין לא אומר כלום. ברוב המוצרים יש שומן לא איכותי ולפעמים לא מעט, ובחלק גדול מדי אחוז סוכר כל כך גבוה".

המומחית ביקשה להביא כמה דוגמאות:
כריות נוגט: 39.6% סוכר, עוגי – 31% סוכר, ריבועי דגנים עם קינמון - 24% סוכר.

סינימיניס: 23% סוכר, קוקומן - 19% סוכר.

קורנפלקס מייפל: 19.4%סוכר, קינמונים - 17% סוכר.

פיטנס שוקולד מריר: 16% סוכר, שוגי - 16% סוכר.

בהמשך הסבירה ד"ר רוזמן כי "אם אתם רוצים לבדוק כמה סוכר יש בדגני הבוקר שאצלכם בבית, אל תבדקו בטור שרשום ל־30 גרם (כמות למנה), כי הטור הזה לא רלוונטי לאף אחד. ילדים קטנים אוכלים לפחות כפול מזה (60 גרם) וילדים גדולים אוכלים לעיתים פי 3. הסתכלו רק בטור למאה גרם. אם רשום שם 25 גרם סוכר במאה גרם זה אומר שרבע מהמוצר שלכם הוא סוכר לבן".

ואם כל זה לא מספיק, יש גם את עניין הקלוריות. לדברי ד"ר רוזמן, רוב המוצרים מכילים כמעט 400 קלוריות למאה גרם, חלק כמעט 500 למאה גרם. מנה רגילה של ילדים יחד עם חלב מעל זה בממוצע 400 קלוריות לפחות, כמו 2 פיתות שלמות".

עוד תהתה: "מה עדיף? יש בערך שני מוצרים טובים תזונתית עם אחוז גבוה של סיבים תזונתיים ודווקא את הסוגים האלו קשה להאמין שילדים ירצו. אז מה עושים? הקורנפלקס הרגיל הפשוט מכיל 'רק' 7% סוכר כך שהוא הרע במיעוטו ולדעתי עדיף שיבולת שועל, עם קוביות תפוח ושקדים שבורים".