בסופו של דבר, מסלול הלימודים בו תבחרו , ישפיע במידה רבה על עתידכם, על תחום העיסוק העתידי שלכם, על אופי מקום העבודה, על הסיפוק שלכם מהעבודה, ובמידה מסוימת, גם על גובה המשכורת- ולכן, חשוב שתקדישו להחלטה הזאת את מלוא תשומת הלב. בכדי להקל עליכם בקבלת ההחלטה, להלן מספר פרמטרים שחשוב לשים עליהם דגש:

פרקטיקה
אם המטרה בגינה אתם נרשמים ללימודי תואר ראשון, היא להתוות לעצמכם את הדרך אל עבר עיסוק במקצוע מכובד ומכניס, חשוב שתאספו את כל המידע על האפשרויות העומדות בפניכם בכדי למצוא את המסלול הנכון ביותר שיוביל אתכם אל עבר המקצוע המתאים .

כמובן, שכאשר שמים דגש על נושא הפרקטיקה, חשוב לוודא שאתם  עומדים בתנאי הקבלה לאותו המסלול – או שיש לכם נכונות לעבור דרך בכדי  לשפר ציונים ולהתקבל לאותו המסלול בעתיד.    

מידת ההתאמה
לא מעט אנשים אשר תרים אחר מסלול לימודי תואר ראשון, יבחרו במסלול אשר מתאים לאישיות ולהעדפות שלהם. באופן טבעי יש המתאימים  יותר למסלול של לימודי תקשורת בזמן שאחרים  יתאימו יותר ללימודי הנדסה. בסופו של דבר, ההמלצה היא להירשם למסלול לימודים שיש לכם זיקה אליו ומושך אתכם.

גם אם יש תחומי לימודים שאולי "מבטיחים" קריירה מפוארת יותר, קחו בחשבון שאם לא תתחברו לתחום, אתם עלולים למצוא את עצמכם מתקשים לסיים את התואר – וגם אם תסיימו אותו בסופו של דבר  כלל לא בטוח שתרצו  לעסוק בתחום.    

איסוף מידע 
במידה ואתם מתעניינים במסלול לימוד מסוים, ההמלצה היא ללקט את כל המידע הרלוונטי על אותו המסלול ובין היתר: נושאי הלימוד השונים, הדרישות בהן יש לעמוד בכדי להשלים את התואר, מידע בנוגע למרצים וכל פרט אחר אשר יסייע בידכם לשרטט את התמונה המלאה בנוגע למסלול הלימודים. תוכלו להסתייע במידע שנמצא ברשת או לקבוע פגישה עם נציג מטעם מוסד הלימודים אליו אתם שוקלים להירשם.

לשאול (את עצמכם) את השאלות הנכונות
לפני שבוחרים מסלול לימודים ובהתבסס על המידע שנאסף בשלבים המקדימים, חשוב שכל אחד ישאל את עצמו את השאלות הנכונות שיסייעו בידיו לקבל את ההחלטה המתאימה והנכונה לו ביותר.

חשוב שתנסו להבין האם המסלול בו בחרתם יאפשר לכם להוציא אל הפועל את הכישורים שלכם. האם נטיית הלב שלכם אכן מושכת אתכם לאותו התחום. ברגע שתבינו  מהם נושאי הלימוד עליהם מושם דגש באותו המסלול, תוכלו להבין בצורה מעמיקה אם אותם הנושאים אכן מעניינים ומושכים אתכם. 

לקבל החלטה שלמה
בסופו של דבר, מסלול לימודים לתואר ראשון אמור לארוך כ-3 שנים וכאמור, במקרים רבים, הלימודים ישפיעו גם על תחום העיסוק שלכם שילווה אתכם במשך שנים רבות. 

אם כן, הבחירה בתחום הלימודים הנכון היא חשובה ומשמעותית ולכן, חשוב להשקיע בה מחשבה ולתת לה את כל תשומת הלב הנדרשת. החלטה אשר מתקבלת ממקום שלם ובטוח, תאפשר לכם להיות רגועים ולדעת שאתם עולים על ה"מסלול הנכון" תרתי משמע.