קשה מאוד למצוא מחשבי גיימינג ניידים טובים במיוחד במחירים שלא שורפים את הכיס, אבל ה-Lenovo Legion Pro 5 ענה בהחלט על ההגדרה הזו עם ביצועים נהדרים, מסך בהיר וצבעוני ואפילו מקלדת נוחה במיוחד למשחקים ולעבודה, וזאת בטווח מחיר על עד 7,000 שקל.

מבחינת חומרה הלפטופ של לנובו מצויד במעבד Ryzen 7 5800H, כרטיס מסך חזק מאוד, ה-GeForce RTX 3060 של NVIDIA, וזיכרון בגודל 16GB. לצד זה צג המחשב הוא בגודל 16 אינץ' ברזולוציית 2560X1600, עם בהירות שיא של למעלה מ-500 ניטים ותמיכה ב-G-SYNC.  התצוגה בלפטופ הזה מאוד מרשימה, הן מבחינת איכות ומבחינת מקום. התמיכה ב-G-SYNC לצד קצב רענן של 165HZ יאפשרו לכם תנועה חלקה בכל משחקי היחיד התובעניים של היום, וביצועים טובים גם בספורט אלקטרוני. שחקנים או יוצרים מקצועיים כנראה יעדיפו רזולוציית 4K וקצב רענון של 240HZ, אבל הם יצטרכו לשלם יותר. מבחינת סאונד, עוצמת הקול בהחלט מספקת, אבל לחלק מהמשחקים עדיף להשקיע באוזניות.

המקלדת של הפרו 5 מיועדת לשחקנים ורואים את זה מיד.  המקלדת מרווחת ונוחה, היא כוללת לוח מספרים בצד ימין, דבר שלא נמצא בכל מחשב נייד כיום. בנוסף היא עושה שימוש במתגי נחיתה רכה שמספקים דיוק רב יותר ונוחות. הפריסה מוארת גם באמצעות תאורת RGB אחורית אופציונלית. משטח המגע הממוקם מתחת למקלדת מאוד רחב ונוח, אבל לא כדאי לזנוח את העכבר.

המארז עצמו מאוד נעים לעין ויותר חשוב נוח למשא. הוא שוקל 2.45 ק"ג בלבד, ולמרות החומרה "הכבדה" כביכול מדובר במחשב מאוד דק. השילוב הזה הופך אותו למאוד ורסטילי, כך שהוא מתאים גם לענייני עבודה יום יומיים.

הממשקים של הלפטופ כוללים מצלמת רשת, חיבור וויפי,  יציאת HDMI 2.1, חיבור Ethernet, יציאות USB 3.2 ויציאת Thunderbolt 4 התומכת באספקת חשמל.

מבחינת ביצועים במשחקים התובעניים שנמצאים היום בשוק אתם תקבלו מהירויות משחק סבירות בהחלט, כולל במשחקי אונליין תחרותיים כמו RAINBOW SIX SIEGE. עם זאת, בחלק מהמשחקים תצטרכו לשחק בהגדרות ולהתפשר קצת כדי לקבל קצב פריימים גבוה, במיוחד בסצנות עמוסות באלמנטים כמו במשחק סייברפארנק. מבחינת רעשים המחשב שמר על ווליום נמוך בזמן המשחקים, הוא טיפה התחמם בחלק התחתון, אבל זה לא נורא כי לרוב הוא מונח על השולחן גם ככה. חיי הסוללה של המכשיר טובים אם אתם משתמשים במחשב לצרכי עבודה, אבל אם אתם מערבבים זמן משחק תוודאו שיש לכם את המטען קרוב, הוא לא בנוי להפעלות משחק ארוכות ללא אספקת חשמל.

לסיכום, ה-LEGION PRO 5 של לנובו מגיע עם חומרה טובה, מקלדת נוחה ושקטה, קישוריות חזקה ותצוגה מרשימה. אם אתם שחקנים או שחקניות שהפכו את עולם הגיימינג למקצוע, עדיף לכם לחפש לפטופ עם חומרה יותר מתקדמת, אבל עבור החובבנים בהחלט מדובר בהשקעה נבונה.