ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה) בלהב 433 במשטרה ממשיכים בחקירת פרשה הקשורה לראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג. בימים האחרונים הגיעו למשרדי היחידה בלוד מספר עובדים, חלקם בכירים, כדי למסור עדות בפרשה. במשטרה מייחסים לגרינברג חשד לעבירות חמורות, ובהן ניצול לרעה של כוח המשרה, איומים וניסיון לסחיטה באיומים. 
מדובר בחקירה שהחלה בעקבות תלונה שהגיש לפני למעלה משנתיים פעיל הציבור ירון קדושים משכונת הדר גנים, שבה טען לדבריו, כי ראש העירייה, באמצעות שלוחיו ומקורביו, איים עליו לכאורה כדי שיחדל למתוח עליו ביקורת ברשתות החברתיות, ולא - יפעל לפיטוריה של רעייתו מעבודתה כמנהלת מעון בעמותה חרדית. לדברי קדושים, כפי שהובאו גם בפוסט שהעלה ביום ראשון השבוע, משה פרידמן, פעיל מטעמו של ראש העירייה ומי ששימש לכאורה כיועצו לענייני חרדים, הגיע אליו והבהיר לו באופן נחרץ כי אם לא יפסיק את התנהלותו - יבולע לו.
לדברי קדושים, מעבר לעובדה שהוא נגרע מקבוצות הוואטסאפ שאותן ניהל ראש העירייה - נמנע ממנו להגיע לישיבות בשכונה, והתבטאות של גרינברג כלפיו הייתה לכאורה אלימה ותוקפנית. עוד הוא ציין כי העירייה עיכבה העברת חלק מהתמיכה לעמותה שבה הועסקה רעייתו, ורק אחרי שזו הגישה את התפטרותה, הועברה התמיכה לעמותה. לטענתו, אם רעייתו הייתה נשארת בתפקידה, העמותה לא הייתה יכולה להמשיך ולהתנהל ללא התמיכה האמורה. "לאחר שהבנתי כי הוחלט לפגוע בבני משפחתי והמקורבים אליי, החלטתי לא לשתוק, ובצער רב פניתי למשטרה והגשתי תלונה", סיפר קדושים. 
גם דפנה ברוורמן, רעייתו של ראש העירייה לשעבר איציק ברוורמן, הגישה תלונה דומה, בטענה שפעיל מטעמו של גרינברג הגיע למקום עבודתה והעביר לה מסר חד וברור, אשר לפיו אם בכוונת העמותה שבה היא מועסקת לפעול בתחומי פתח תקוה - עליה להתפטר מתפקידה, אחרת לא תזכה לתמיכה מהעירייה. 
בהמשך הוגשו שתי תלונות נוספות, האחת מצדו של יורם רצבי, שהיה חבר הנהלת הפועל מחנה יהודה בכדורגל, הטוען כי נאלץ להתפטר מחברותו בעמותה כדי לא למנוע עצירת תמיכות, וכמוהו גם גבאי בית הכנסת הגדול, שנדרש לעזוב את תפקידו לאחר שכתב באחת הקבוצות כי העיר אינה נקייה. "מדובר בדפוס פעולה זהה", טען השבוע קדושים בפוסט שפרסם.
בתום למעלה משנה של חקירה סמויה, הוחלט ביאח"ה לזמן את גרינברג לחקירה באזהרה, שנמשכה כ-13 שעות, ובסיומה הוא שוחרר בתנאים מגבילים. ביום רביעי שעבר זומן גרינברג למשרדי היאח"ה בשנית, ולאחר השלמת חקירה קצרה הוא שוחרר לביתו ואף השתתף באירועים עירוניים, ובהם פרידה ממנהל אגף החינוך המיוחד עמוס תמם, שסיים את תפקידו אחרי שנים של עשייה מבורכת.
גרינברג דחה את הטענות נגדו, וטען באמצעות פרקליטו עופר ברטל, כי ייתכן שגורמים שונים עשו שימוש בשמו ללא ידיעתו. ביאח"ה בודקים עתה האם אכן נעצרו תמיכות לאותן מוסדות, ומה היו הסיבות לעצירת התמיכות, והאם לאחר ההתפטרויות הועברו התמיכות ובאילו נסיבות.
בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו התייחס גרינברג לחקירה במשטרה: "התבקשתי להגיע באופן עצמאי לחקירה בנושא מסוים. כאזרח שמאמין במערכת אכיפת החוק ומכבד אותה מאוד, הגעתי והשבתי לכל השאלות. אין לי מה להסתיר, ואני משוכנע כי בסוף הבדיקה הדברים יתבהרו".
"מאז כניסתי לתפקיד, אני פועל לילות כימים, ללא הפסקה, ללא חופשות, נטו למען העיר והתושבים, כדי להצעיד את פתח תקוה קדימה בכל פרמטר ולדאוג, גם באופן אישי ופרטני, לכל תושבי העיר ואיכות חייהם”, הוסיף. “בכל צעד ושעל, רק אתם עומדים לנגד עיניי, והכל כדי שתהיו גאים בעיר שלנו ושבעי רצון מהשירותים העירוניים השונים ומהפיתוח הנרחב שאנחנו מקדמים בכל שכונות העיר ובכל התחומים. כראש עיר, ביטלתי את עצמי ורתמתי את כל כוחי למען האינטרס הציבורי. כך אני נוהג כל חיי, וכך אנהג תמיד".