תחום הזהירות בדרכים עומד ברשימת סדרי העדיפויות של העירייה, שהצטרפה למודל “עיר בטוחה” של הרשות הלאומית לזהירות בדרכים (רלב”ד). בשנים האחרונות משקיעה פתח תקוה משאבים רבים בתשתיות ובפיתוח העיר, לרבות שבילי אופניים, סימון מעברי חצייה, הקמת גשרים להולכי רגל, התקנת רמזורים ותקתקנים לכבדי שמיעה, הצבת תחנות אוטובוס נגישות והקמת כיכרות למיתון תנועה בקרבת מוסדות ציבור.
השבוע זכתה העירייה בפרס חמישה כוכבים על קידום פעולות להגברת הבטיחות בדרכים מטעם המועצה לישראל יפה, המקדמת את נושא הבטיחות בדרכים באמצעות שיפור תשתיות וקיום פעילויות הסברה ומניעה בקרב הקהילה ובמסגרות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. במקביל, מתבצעת בעיר פעילות הסברה רחבה לכלל האוכלוסייה, בדגש על המיקרו-מוביליטי (אופניים וקורקינטים חשמליים), וזאת לצד הכשרת פקחים לצורך ביצוע אכיפה נגד העוברים על החוק. 
לאחר סיור בעיר של חברי צוות השיפוט מהמועצה לישראל יפה, שהתקיים לפני כחודשיים, התבשרה העיר כי הוחלט לבחור בה כזוכה בחמישה כוכבים על קידום פעולות להגברת הבטיחות בדרכים. ראש העירייה רמי גרינברג: “העיר אכן משקיעה מיליוני שקלים בשיפור תשתיות הכביש, במטרה לצמצם את מפגעי הדרך ואת מספר תאונות הדרכים ולהציל חיים. לצד הרחבת תשתיות התחבורה הציבורית, אנו מקדמים רכבת קלה ומטרו, שישפרו את ההתניידות והנגישות בעיר ללא רכב פרטי. במקביל, אנו משקיעים רבות במניעה ובהסברה בקרב הציבור בכלל ובקרב תלמידים בפרט. נמשיך לקדם את הבטיחות בדרכים בכל המישורים ברחבי העיר. אני מודה למינהל הנדסה, לאגף התנועה ולמטה לבטיחות בדרכים בעיר”.